Översätta/skriva om Danskt recept till svenskt
Hej
Ska igång med IVF i Danmark och önskar hitta en läkare/gynekolog som kan översätta Danskt recept till svenskt. Har någon tips? Hoppas hoppas!
Hej
Ska igång med IVF i Danmark och önskar hitta en läkare/gynekolog som kan översätta Danskt recept till svenskt. Har någon tips? Hoppas hoppas!
Vadå "översätta"....? Danska recept gäller väl bara i Danmark? Jag skulle tro att du får vända dig till en svensk läkare om du vill kunna hämta ut på apoteket. Om jag har missförstått och du redan har fått ut medicinen men inte fattar vad det står så kan du ringa kliniken och fråga eller använda Google Translate.
Jag var otydlig. Vissa kallar det för att översätta men det är nog snarare att skriva om ett recept. Om en läkare skriver om receptet till att vara svenskt så går det under högkostnadsskyddet. Därför :)
Jag var otydlig. Vissa kallar det för att översätta men det är nog snarare att skriva om ett recept. Om en läkare skriver om receptet till att vara svenskt så går det under högkostnadsskyddet. Därför :)