Alla tycker synd om mig
Och nu ha jag börjat tycka synd om mig själv .
Jag födde nyligen min tredje son, förlossningen och starten var en aning turbulent men nu är det bra.
Men alla runt om mig tycker synd om mig pga jag har tre söner och ingen dotter.. och allt ältande kring mig angående det har nu gjort att jag börjat känna en sorg och bitterhet över att jag inte får fläta någons hår,köpa dockor i julklapp och använda fina klänningar..
Min mans familj är till största delen pojkar så där har önskan varit stor varje gång att vi ska få en dotter, både svärmor å hans mostrar/fastrar har hållit tummar och hoppats.. nu ska hans bror ha barn, dom ha inte kollat könet..men jag kommer troligtvis dö av avund om det blir en dotter.. främst för att alla tryckt in det i mitt huvud.. innan tänkte jag aldrig på det och nu kan jag inte släppa det !
Jag känner mig ledsen över att inte få någon dotter.. och ännu ledsnare på tanken om mån annan i hans familj skulle få en... mest för jag är rädd att mina söner skulle bli som bortglömda.
Jag hatar dessa tankar för dom är orättvisa, dom är tragiska men jah får inte bort dom.