• Anonym (N.!)

Svullen bröstvårta ettåring

Idag upptäckte jag att min ettåring har en typ knuta under vänster bröstvårta, har läst runt och det verkar som att framförallt nyfödda har svullen bröstkörtel men verkar inte finnas så stora barn som har det så nu söker jag efter föräldrar vars barn haft liknande. när gick det över, var det något annat? Ska ringa bvv imorgon

• Svar på tråden Svullen bröstvårta ettåring
  • Anonym (S)

Kontakta hellre vården en ggn för mkt än en ggn för lite, för våran 1 åriga dotter la det sig efter några dagar och det är helt i sin ordning skulle vara normalt. Vi trodde först inflammation men visa sig vara bara irriterat runt. Kan uppstå oavsett ålder och flertal ggr. Lycka till

• Anonym (N.!)
    Anonym (S) skrev 2022-12-26 15:27:34 följande:

Kontakta hellre vården en ggn för mkt än en ggn för lite, för våran 1 åriga dotter la det sig efter några dagar och det är helt i sin ordning skulle vara normalt. Vi trodde först inflammation men visa sig vara bara irriterat runt. Kan uppstå oavsett ålder och flertal ggr. Lycka till

Tack för ditt svar! Är inget jag reflekterat över tidigare så kan ju ha funnits ett tag. Var på ettårskontroll i torsdags men läkaren sa inget då. Ska ringa BVC imorgon!
Svar på tråden Svullen bröstvårta ettåring