• Anonym (M)

Minskad lust, mirena spiral

Hejsan, min tjej och jag har nu varit tillsammans i 6 månader. för ca 3,5 månader sedan satte hon in en hormonspiral (mirena) då det uppstod problem med hennes tidigare preventivmedel som var minipiller. Jag upplever att hennes sexlust har minskat på senaste jämfört med hur det var innan. Vi kunde tidigare ha samlag näst intill varje dag om inte fler gånger per dag och jag upplever att hon innan hade ett större behov och lust till närhet osv. Även att hon njöt mer utav samlag i min uppfattning. har funderat på att lägga fram förlaget och diskutera vare sig det kan vara ett alternativ att ta ut spiralen men ha inte vågat då jag vet hur ont det gjorde att sätta in den! Vill lixom inte få det att se ut som att det gjordes i onödan! Uppskattar alla svart och spekuleringar :)

• Svar på tråden Minskad lust, mirena spiral
  • Anonym (M)

Ursäktar felstavningarna!

• Anonym (Teddy)

När man precis har träffats är man ju jämnt kåt. Det brukar dämpa sig efter ett tag. Det är väl något man oftast får vara beredd på. På vilket sätt är du så missnöjd nu så att du funderar på att föreslå att hon tar ut spiralen?

• Anonym (M)

Anledningen till varför jag reagerar so jag gör nu o skriver tråden och funderar på att ta upp förslaget är pågrund av att dethär med minskade lusten skedde så drastiskt i samband med insättningen av spiralen. Vill inte påstå att jag är missnöjd, mer utav att jag känner en oro kring att detta ska påverka vårat förhållande negativt om det fortsätter och i värsta fall blir sämre. tack för svar! :)

• Anonym (Fint)

Så fint av dig att uppmärksamma detta och fundera över om det är hormonellt orsakat. Det gör nog inte ont att ta ut den, men sätta in är en annan sak. Den ska väl tas ut någon gång liksom.

tänkte du använda kondom då eller? för att börja dribbla om att testa massa annat tror jag inte hon är så sugen på

Svar på tråden Minskad lust, mirena spiral