Anonym (Tandborsten) skrev 2022-12-25 23:13:30 följande:
Nu använder vi en som hon fick från folktandvården när de besökte skolan nyligen. Den är liten och mjuk. Jag får själv lätt inflammationer om jag river upp tandköttet med en lite för hård tandborste, så jag försöker vara försiktig. Det är en balansgång. Området måste borstas, men inte så att man river upp det mer.
Klok som en bok heja er 💪 Har precis som du liknande problem ink mina två barn 7 och 9 år, oavsett hur bra noga med tandhälsan så sa tandläkaren att sannolikheten är att barnen ärver oavsett extra intag av c/d vitamin så vi har slängt tusentals pengar i sjön med att få bukt med inflammation. Iaf onödigt moment 22 så förstår din frustration, flera månader fick vi kämpa med dotterns och det gav med sig visa resultat efter
mkt pusslande varva med mjuk vs eltandborsten. Så fortsätt ni med den mjuka från folktandvården men fundera iaf på eltandborsten om ni inte provat 👌 Till min 9 åring kör vi en U formad tandborste då han har autism, men dottern tycker den skaver så synd jag inte kan tipsa om likadan till er och har inget bäst i test på världskartan att ge för det finns ingen trollstav. Det är som du säger en balansgång man får pussla prova sig fram. Lycka till.