• Anonym (Lite villrådig)

Är jag pappan?

Hade ett one night... för ca 18 år sen.
    Fick reda på att denna tjej fick barn ca 9 månader efter via hörsägen, sen sa personen jag skojade bara. Släppte de för jag hittade inget om tjejen jag varit med då.
    Har alltid legat och gnagt i huvudet!

Drömde om detta inatt och när jag googlade hennes namn visad det sig att hon har en dotter som är född just i den tiden.
    Hon bor ensam med dottern, jag har flyttat o bor nu 60 mil där ifrån och har 2 egna barn o särbo... 

Hur ska jag göra? 
    Alltså för att få reda på om jag är pappa till hennes dotter! Är ju himla känsligt 

• Svar på tråden Är jag pappan?
  • EpicF

Ts kontakt med henne och hör dig för. Finns inget annat sätt att göra. 

• Myling

Spionera på nätet och kolla om ungdomen i fråga är lik dig, eller dig som barn! Så klart! 😀

• Anonym (A)
    EpicF skrev 2022-12-24 14:54:40 följande:
    Ts kontakt med henne och hör dig för. Finns inget annat sätt att göra. 
    Håller med
  • minst

Har du varit i kontakt med Skatteverket? Har du kollat upp exakt när dottern är född och om det finns någon registrerad pappa till henne. Om det stämmer i tid, att ni hade sex vid den tid som är möjlig och hon inte har någon uppgiven pappa i skatteverkets register så har du ju två val, antingen så tar du kontakt med mamman och berättar vad du tror eller så låter du bli.Kan det vara så att hon inte har haft möjlighet att kontakta dig för att hon inte vet vad du heter? Eller har hon helt enkelt dragit iväg för att slippa dela föräldraskapet med dig? Lycka till!

• Anonym (Lite villrådig)
    minst skrev 2022-12-27 01:42:26 följande:

Har du varit i kontakt med Skatteverket? Har du kollat upp exakt när dottern är född och om det finns någon registrerad pappa till henne. Om det stämmer i tid, att ni hade sex vid den tid som är möjlig och hon inte har någon uppgiven pappa i skatteverkets register så har du ju två val, antingen så tar du kontakt med mamman och berättar vad du tror eller så låter du bli.Kan det vara så att hon inte har haft möjlighet att kontakta dig för att hon inte vet vad du heter? Eller har hon helt enkelt dragit iväg för att slippa dela föräldraskapet med dig? Lycka till!

Tror bara hon vet förnamnet på mig🙈
    Ska kolla skatteverket de hade jag inte tänkt på... tankarna bara snurrar 
  • Anonym (....)
    Jenny spjut skrev 2022-12-30 17:57:25 följande:

Man kan inte som någon felaktigt påstår, begära faderskapatest.
    Definitivt inte om barnet är 18. Inte tidigare heller egentligen.

Så länge ingen står som offentlig pappan kan ts begära faderskapsutredning/faderskapstest. Men om dottern är över 18 så är kan hon säga nej. 
  • Anonym (Nelli)

Vad är detta, nåt faderskapstest? Skämt åsido, det kan vara din dotter. Kolla upp saken!!

• Lönnsirap

En bra start är väl att just kolla med skatteverket och sen ta kontakt med kvinnan om barnet är fött under en period då du skulle kunna vara pappan.

Det är väl också riktigt att prata med den människan som "skämtade"... 

Numera känns det ju rimligt att registrera sig på nån släktforskningssite om man tror att man har vuxna barn.

Svar på tråden Är jag pappan?