13-åring med hål i näsan
Är det okej för er? Om du som mamma har der, skulle du låta din dotter få det också?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-12-23 11:07
I näsvingen.
Är det okej för er? Om du som mamma har der, skulle du låta din dotter få det också?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-12-23 11:07
I näsvingen.
Absolut inte.
Det är skillnad på vuxen och barn.
Nej, det ser trashigt och billigt ut, iaf i den åldern.
Absolut inte ! Ser för övrigt trashigt ut vuxen som barn.
Ja, ok för en tonåring. Betydligt värre på en vuxen.
Nja, känns lite väl ungt. Var har piercaren för åldersgräns?
Att du som vuxen har, betyder ju inte att barnet ska få. Det blir ju bara fånigt. Ska 13-åringen få dricka alkohol också för att du som vuxen gör det?
Skulle inte tillåta, utan hänvisa till den åldersgräns som finns. Om det blir infektion eller andra tråkigheter så tycker jag ungdomen ska vara nog stor för att själv få ansvara för att det blev som det blev. Just näsa och navel har jag hört från personer som jobbar inom vården att det är mycket värre om det blir infekterat än t.ex öronsnibbar.
Det finns väl åldergränser? Jag vet att många ställen gör piercing med målsmans tillåtelse. Jag skulle dock aldrig göra så. Vill mina barn göra något med sin kropp får de vackert vänta tills de är 18.
Nej. Och du hittar ingen seriös piercingstudio som kan tänka sig att utföra jobbet heller.
Nej, då det ser skitfult ut. Ett normalt hål i örat hade jag dock tillåtit.
Min dotter blir 13 nästa år och om hon vill ha hål i näsan så ska hon få det. Är ingen big deal.
Inte okej.
Nej, inte förrän hen var 18
Många verkar inte tycka att det är någonting för barn utan att skriva varför? Alkohol är väl ingen bra jämförelse direkt. Det är ju mer riskabelt för barn. Men piercingar är väl inte farligare för barn än för vuxna?