Narcissistisk mamma, hjälp!
Hej allihopa!
Jag gjorde en tråd igår där jag undrade om min rädsla att visa acneärr är befogad så att säga. Här är en länk till tråden om ni vill läsa, det kan vara bra för att förstå sammanhanget till min situation.
www.familjeliv.se/forum/thread/82163948-acnearr-radsla-for-att-visa
I denna tråd tänkte jag fråga er hur man hanterar en mamma som är extremt kontrollerande, självupptagen och dominant (i brist på ett bättre ord). I tråden fick jag många kommentarer om att min mammas beteende är väldigt sjukt. Jag har förstås vetat att min mamma och familj är dysfunktionell genom att jag sett hur mina kompisars mammor beter sig.
Min mamma har också en extremt bra förmåga att få mig att tycka synd om henne och kräver alltid att vara i centrum, allting handlar om henne och hur världen inte uppskattar hennes intelligens. Min fråga till er är, hur kan jag som en 22 årig gammal kille hantera denna situation? Har försökt få henne att söka hjälp men all "kritik" rinner av henne som vatten på en gås.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-12-22 21:42
Jag kan även tillägga att hennes humör kan skifta på en sekund om någon kritiserar henne. När hon blir arg eller är berusad kan hon bli väldigt våldsam och jag som kille kan såklart inte slå en tjej. Hur ska jag göra för att ta mig ur denna situation. Hon är trots allt min mamma och jag älskar henne..