• kallea79

Någon som har tagit Hypermin (Johannesört) mot ångest?

Hej

Någon som har tagit Hypermin (Johannesört) mot ångest/depression?

Isåfall, hur snabbt funkade det?

Och nej, rekommendera inte antidepressiva till mig för jag fick sån hemsk reaktion på dessa.

• Svar på tråden Någon som har tagit Hypermin (Johannesört) mot ångest?
  • Anonym (jag)

Prata med läkaren om att få byta till en annan antidepressiv medicin. Finns ju massor att välja på numera, den ena är inte den andra lik. Kom ihåg det.

Kom också ihåg att Johannesört kan ta bort effekten av andra mediciner. Så finns det ju andra ångestdämpande preparat också.

• Anonym (gg)

Hjälpte  lite mot depression, men inte mot ångest.

• Anonym (gg)

GABA fungerade mot ångest för mig förresten.

• Anonym

Heeeelt meningslösa. Neurokan funkade bra. Sen försvann ju det och ersattes av Movina. Där fick man acceptera en viss startsträcka men efter ett tag funkade den NÄSTAN lika bra. Eftersom den funkade tog man såklart bort den och ersatte med Hypermin. De mikroskopiska tabletterna som fanns de första åren fick man ju ta 10 av för att märka NÅGOT. Ändå hjälpte det inte. Nu har de iaf fått någorlunda normal storlek men de är fortfarande på 60 mg vilket ju är någon sorts skämt. Bättre att beställa Movina ifrån tyskland. Då får man iaf 300 mg och hygglig effekt. Neukan kan vi nog bara sörja.

• Anonym (gg)

Ska tillägga att det inte var just det märket jag tog, jag tog den då den bara hette johannesört.

• Anonym (Valerina)

För mig fungerade det inte alls men med Valerina fick jag effekt efter 3-4 veckor. Det är ett receptfritt växtbaserat läkemedel som innehåller Vänderot. Tänk på att växtbaserade läkemedel kan slå ut andra mediciner t.ex p-piller så prata med apotekspersonalen först. 

• kallea79
    Anonym (gg) skrev 2022-12-20 22:45:46 följande:

GABA fungerade mot ångest för mig förresten.

Vilket märke? Hur snabbt hjälpte det? Tog du det med mat eller utan?
Svar på tråden Någon som har tagit Hypermin (Johannesört) mot ångest?