• Svar på tråden Återkallelse uppe och arbetstillstånd
  • Jemp
    Livnerström01 skrev 2022-12-18 16:36:29 följande:

Förhoppningsvis ja, de kan kasta ut alla som inte har rätt att vara här och utnyttjar systemet, nu är det slutsnyltat ÄNTLIGEN!

Du missar att det rör människor som fått just rätt/tillstånd att vara här.
  • Jemp

Ja de vill kunna återkalla uppehållstillstånd för att skicka hem människor. 

Inom EU gäller ju andra regler så jag är tveksam ifall EU-medborgare berörs.

• Janina95
    Jemp skrev 2022-12-18 17:10:09 följande:

Ja de vill kunna återkalla uppehållstillstånd för att skicka hem människor. 

Inom EU gäller ju andra regler så jag är tveksam ifall EU-medborgare berörs.

Okej, just det jag fundera på..
    Min man är från Polen han har varit här sen 2007 ungefär och har tillsvidareanställning, gör rätt för sig osv.. men han har inte svenskt medborgarskap....
  • Jemp
    Janina95 skrev 2022-12-18 17:43:18 följande:
    Okej, just det jag fundera på..
    Min man är från Polen han har varit här sen 2007 ungefär och har tillsvidareanställning, gör rätt för sig osv.. men han har inte svenskt medborgarskap....
    En snabb googling säger att eu-medborgare inte behöver ha uppehållstillstånd. Har han inte det kan det ju heller inte dras tillbaka i den här processen. 
  • Anonym (M)

Det innebär att man ska arbeta mer effektivt med att återkalla tillstånd i de fall som det inte längre finns skäl för tillståndet. Gissningsvis kommer man bland annat att gå hårdare åt kriminella.

Svar på tråden Återkallelse uppe och arbetstillstånd