Jobbiga förskolebarn på helgerna?
Min treåring är så enormt krävande och intensiv på helgerna. Kan absolut tänka själv; bara skillnaden från att ha haft fullt liv kring sig, massa kompisar mm jämfört med att vara hemma med bara mig (det finns bara vi två i familjen), samma gäller mig - jag blir också blir påverkad från vardagslivet för att sedan bara "vara" - kan se min egen del i det här med. Sen förstår jag att barnet dels är trött och dels understimulerad och det blir en krock. Men jag behöver råd, tips eller bara igenkännande. Har testat allt, vara hemma - åka bort. Ta det lugnt - aktivera och alla kombinationer där emellan. Idag var vi ute och åkte pulka på fm, pärlade, hjälptes åt med tvätt mm, åt lunch men sen misslyckas jag helt med att få barnet att vila. Men även hela fm är det testande. Slåss, är i mitt ansikte konstant, försöker ta mina glasögon, stoppar allt i munnen osv. Tar aldrig slut, ger sig aldrig. Ska tillägga att bästa kompisen på fsk är sjukt överaktiv, slåss mycket, lyssnar aldrig, svår att få kontakt med, sitter inte still, äter inte osv. Kan mitt barn bli såpass negativt påverkad av det? Jag och pedagogerna pratar om detta, och dom säras mycket på för att mitt barns utveckling ska stimuleras, men dom är kompisar och måste såklart få vara det. Summa av inlägget, jag blir helt slut, hatar helgerna. Och det är surt, för jag älskar mitt barn och vet hur roligt vi kan ha det.