Leon, Nils eller Max?
Vilket namn tycker ni är finast?
Vilket namn tycker ni är finast?
Leon 😍
Om jag bara har dessa val väljer jag Leon.
1. Nils
2. Leon
3.Max i den ordningen
Leon är ju klart finaste namnet
Jag röstade på Max, tycker det är allra finast. Strax efter eller egentligen lika kommer Nils som också är riktigt klassiskt och fint. Leon är väl ok men inte riktigt min smak trots att jag kommer från en kulturell bakgrund där namnet är vanligt.
Nils helt klart. Rejält, enkelt och trevligt. Både Leon och Max är för mig barnsliga smeknamn.
Gillar Max. Aldrig gillat Nils. Leon vet jag inte riktigt... Ingen favorit. Föredrar Leo i så fall.
Nils av dessa
Nils.
Om jag absolut måste välja så blir det Max eftersom dom andra två inte alls är fina, utan åt andra hållet (fast av helt olika anledningar)
Spretande namnsmak, får jag säga!
Max går bort direkt, för att det är ett barnsligt smeknamnsnamn. "Masken Max", liksom. Men Maximilian är stiligt, och ni kan ju i så fall kalla honom Max, Maxi eller Maxim till vardags.
Nils är ett gammalt svenskt namn som naturligtvis alltid är OK, även om jag personligen inte tycker att det är så fint (för enkelt och "bonnigt" för min smak).
Leon är väldigt stiligt i medelhavsländerna, men i Sverige har det fått lite WT-vibbar. Man kan om man vill se det som positivt att namnet är så internationellt.
Jag har svårt att välja, men i första hand säger jag Maximilian (om du kan tänka dig det alls) med något kortare smeknamn, och i andra hand får det nog bli Leon ändå, trots WT-vibbarna, om jag bara har dessa namn att välja på.
Jag tycker tycker inte det är något fel pånågot av namnen, men det jag själv valt är Leon.
Inget av namnen är fina men måste jag välja blir det Leon. Namnet Max vet jag inte hur det ha kunnat kommit in på topp 100 listan, tycker det är hemskt.
Leon helt klart! Jag gillar varken Nils eller Max alls, de låter så korta och avhuggna.