Min pojkvän skaffade barn med en oduglig kvinna
Är medveten om att detta inlägg kanske provocerar, och det är inte mitt syfte. Jag vill genuint förstå för att slippa känna förakt framöver.
Är medveten om att detta inlägg kanske provocerar, och det är inte mitt syfte. Jag vill genuint förstå för att slippa känna förakt framöver.
Ja det kan vara svårt att förstå när man själv inte varit där. Men depression är en verklig sjukdom och man blir inte långtidssjukskriven hur som helst. När man är deprimerad kan man orka hålla ihop sig för t ex ett barnkalas och sedan behöva vila i en vecka. Medan man när man är frisk kan jobba heltid, fixa barnkalas och massa annat utan att det tar på en. Det du beskriver är alltså inte konstigt
Det jag reagerar på är att du undrar hur din pojkvän kunnat träffa en deprimerad kvinna. Hon var kanske inte deprimerad när de träffades men drabbades senare av sjukdom. Det är något som kan hända alla och har ofta genetiska orsaker.
Din pojkvän har träffat en människa som blev sjuk. Det är ju egentligen inget konstigt, eller hur? Hon hade kunnat få cancer också. Men nu fick hon depression.
Jag tycker du får se din pojkvän som en man med ganska mycket att göra och med huvudansvar för sitt barn. Om ni älskar varandra kan det funka ändå - om inte känslorna räcker till så är det svårt.
Hej
först och främst tycker jag du borde vara försiktigt hur du utrycker dig, du vet inte vad hans ex går igenom och hur tufft de faktiskt är att ha psykisk ohälsa, de går absolut att vara begåvad och ha psykisk ohälsa,
Han var inte dum som skaffade barn med henne, de va kära, de älskade varandra punkt. Du verkar vara rätt avundsjuk på denna kvinna, du kan inte ändra att han hade barn med henne utan nu är du med honom för du älskar han och du vet han hade ett barn sedan tidigare med en annan kvinna.
Hon orkar inte ha barn kalas? Jo vet du varför för psykisk ohälsa tar på en fruktansvärt enormt. Jag tycker du borde vara försiktigt i framtiden och utrycka dig såhär!
ha en fin dag!
Hej
först och främst tycker jag du borde vara försiktigt hur du utrycker dig, du vet inte vad hans ex går igenom och hur tufft de faktiskt är att ha psykisk ohälsa, de går absolut att vara begåvad och ha psykisk ohälsa,
Han var inte dum som skaffade barn med henne, de va kära, de älskade varandra punkt. Du verkar vara rätt avundsjuk på denna kvinna, du kan inte ändra att han hade barn med henne utan nu är du med honom för du älskar han och du vet han hade ett barn sedan tidigare med en annan kvinna.
Hon orkar inte ha barn kalas? Jo vet du varför för psykisk ohälsa tar på en fruktansvärt enormt. Jag tycker du borde vara försiktigt i framtiden och utrycka dig såhär!
ha en fin dag!
Vill poängtera att de båda är över 40, jag är 30. Så hon har varit sjuk sedan åtminstone 25-årsåldern och inte skaffat sig någon utbildning så inget som kom efter förlossning.
Vad spelar det för roll?
Det är inte att vara trygg i relationen att hålla på att hacka på hans barns mor.
Inom ett år så är detta över ändå.
Visa din pojkvän tråden. Han har rätt att få veta hur du resonerar kring modern till hans barn.
Inom ett år så är detta över ändå.
Man kan vara ytterst begåvad och intelligent utan utbildning.
Utbildning kan vem som helst skaffa sig, förutom några mer krävande utbildningar.
Begåvning är medfött till stora delar. Sonen ärver detta förhoppningsvis.
Du har fått bra svar i tråden kring psykisk ohälsa generellt. Jag tänkte därför fokusera på något annat. Alla med psykisk ohälsa är inte bra personer. Det du känner är förakt, som du säger att du inte vill känna. Det är ju bra. Men kanske förtjänar hon inte bättre? Något jag undrar är om kvinnan är en bra person eller inte. Eftersom din pojkvän valt en sådan som resonerar som du kanske hon liknar dig lite, och nu gissar jag vilt här, han kanske väljer och dras till vackra och lite stroppiga kvinnor. I så fall så kommer ni alla ha en kattig tid framför er. Ni är mer än vuxna, så det är upp till er att lösa.