• Anonym (PA)

Anpassat jobb PA?

Vet inte om någon här är chef, anställd eller liknande inom vården..men testar om ni kan hjälpa mig.

Jag har jobbat som personlig asdistent tidigare, men råkade ut för utmattning.
    Jag orkar inte lika mkt som innan o är mer stresskänslig. Nu undrar jag...jag vill gärna börja arbeta igen...men tror ni man kan få anpassat arbete som PA?

Tex att man via kommunen får arbeten/brukare som funkar för en?
    Eller är det kört för mig...

• Svar på tråden Anpassat jobb PA?
  • Anonym (Fd pers. ass)

Jag tror snarare att det är brukarens behov som avgör vem som anställs och inte tvärtom. 
    Det är ju för det mesta ensamarbete och det är kanske  inte så bra för dig. Att jobba på en gruppbostad passar kanske bättre för dig. 

• Anonym (Fd pers. ass)

Vidare tror jag du behöver sova på natten och inte skapa tre trådar om samma sak. Det heter personlig assistent förresten, inte "stöd assistent" 

• EpicF

Jag tror det kan bli svårt pga mycket ensam arbete, men inte omöjligt. Men bäst chans har du nog på ett boende av mågpt slag. 

• Anonym (Fd pers. ass)
    EpicF skrev 2022-12-11 12:07:13 följande:

Jag tror det kan bli svårt pga mycket ensam arbete, men inte omöjligt. Men bäst chans har du nog på ett boende av mågpt slag. 

Det är nog inte ens möjligt. Vilken nytta har brukaren av en assistent som inte klarar sig fullt ut? Det är ju brukarens  behov som styr. 
    Ett boende tror jag också är bättre. 
  • EpicF
    Anonym (Fd pers. ass) skrev 2022-12-11 12:25:36 följande:
    Det är nog inte ens möjligt. Vilken nytta har brukaren av en assistent som inte klarar sig fullt ut? Det är ju brukarens  behov som styr. 
    Ett boende tror jag också är bättre. 
    Finns olika typer av brukare med olika typer av behov. Kan finnas någon som passar ts och där ts passar brukaren. 
Svar på tråden Anpassat jobb PA?