Är aldrig glad. Blir problem på arbeten.
Jag är aldrig riktigt glad. Jag ler heller aldrig om inte någon annan ler genuint mot mig, då kan jag skina upp som en sol, men i övrigt så händer det nästan aldrig.
Jag vet att man ska försöka bjuda till o vara den som får andra att le eller skratta.. Men faktum är att jag kommer mig verkligen inte för det.
Efter "lära känna" fasen så vet jag inte vad man pratar mera om heller. Det tar helt enkelt stopp om det inte är endast informations utbyte.
Detta skapar problem för mig på arbeten. Senast idag blev jag utfryst av 2 kollegor varav den ena har varit den närmaste för mig nästan.
Jag skojar aldrig o är allmänt socialt degenererad.
Folk ska även då börja hävda sig och kan lät höja röster mot mig eller börja prata dåligt bakom min rygg. Fast jag är aldrig otrevlig emot någon.
Jag är bara som en robot som enbart kan le om andra får mig att le. Annars inte.
Nej, att gå och "prata" med någon hjälper inte ett dugg. Har pratat o pratat och aldrig kommit någon vat med det.
O jag orkar inte mycket mer heller. Står inför att bli uppsagd ytterligare en gång vilket blir mitt ca 15:e arbete nu där jag har arbetat längre än 2-6 månader på.
Jag fattar inte ens varför man lever för längre ens. Känns så totalt meningslöst örligt talat.
Inga vänner ingen familj inte kontakt med någon överhuvudtaget på fritiden.
De få som har fått lära känna mig säger alltid efteråt att "Han var den bästa av dom alla och alltid så snäll". Men så tar det också år emellan någon ens vill försöka lära känna mig.
Men det är oftast jag som lämnar p ga oro. Oro att bli sviken eller huggen bakom ryggen. Såhär har det alltid varit.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-12-10 18:46
Alltså jag kan le och skratta om andra driver fram det men själv kan jag inte vara den drivande i processen. Jag kan inte fejka saker heller. Är väldigt lätt att läsa av förutom att man kanske missuppfattas som att man är sur fast man i själva verket inte har någonting roligt att säga bara.
Jag reagerar starkt på orättvisor men blir ofta missuppfattad eller får skulden av folk som ex chefer av samma kön då jag aldrig har en lätt relation till att lösprata.