• eunoia

Ytterligare ett otydligt gravtest

ÄL 24 november, BIM 7 december som fortfarande inte har kommit. 

Har molande som mensvärk men ingen mens, ingen brun/rosa flytning heller. Har vanligtvis väldigt regelbunden mens. 
    Har gått fullständigt bananas med diverse "testa tidigt"- tester som ingen hittills har visat någonting. 

Samtidigt som jag vet att det är väldigt tidigt och kanske inte så konstigt att det inte visar starkt positivt redan så hör jag om så många som får starka tydliga streck tidigare än såhär. 

Ikväll testade jag med ett för mig nytt typ av test, resultatet ser ni på bilden. Fråga 1. Finns där ett svagt streck eller inbillar jag mig? Sambon säger sig inte se någonting. 

Fråga 2. Någon med erfarenhet av låga hcG nivåer såhär tidigt, när testade ni tydligt positivt?

• Svar på tråden Ytterligare ett otydligt gravtest
  • eunoia
    Kanske en något tydligare bild även om det är svårt.?

• eunoia
    Cusoon skrev 2022-12-09 22:41:30 följande:

Jag ser ett svagt streck. Testa igen om 2 dagar.

Tack för svar. Det är min plan. Glad
  • Anonym (sofie)

Det där är positivt skulle jag säga. När jag gjorde graviditetstest var strecket så svagt att det inte ens syndes när jag tog bild på det. Då testade jag typ 1 dag innan BIM. Men 3 dagar efter BIM var strecket tydligare. Om du ändå känner dig osäker rekommenderar jag dig att köpa ett digitalt graviditetstest. :) 

• svansmamman
    eunoia skrev 2022-12-09 22:35:26 följande:
    Ytterligare ett otydligt gravtest

ÄL 24 november, BIM 7 december som fortfarande inte har kommit. 

Har molande som mensvärk men ingen mens, ingen brun/rosa flytning heller. Har vanligtvis väldigt regelbunden mens. 
    Har gått fullständigt bananas med diverse "testa tidigt"- tester som ingen hittills har visat någonting. 

Samtidigt som jag vet att det är väldigt tidigt och kanske inte så konstigt att det inte visar starkt positivt redan så hör jag om så många som får starka tydliga streck tidigare än såhär. 

Ikväll testade jag med ett för mig nytt typ av test, resultatet ser ni på bilden. Fråga 1. Finns där ett svagt streck eller inbillar jag mig? Sambon säger sig inte se någonting. 

Fråga 2. Någon med erfarenhet av låga hcG nivåer såhär tidigt, när testade ni tydligt positivt?

Jag ser definitivt ett streck och för mig har de där testen alltid stämt! Du hade förmodligen ägglossning senare än du tror, eftersom man inte kan passera BIM utan att vara gravid (och de tidigare testen du tagit varit negativa). Förklaringen till de svaga streck du skriver om beror alltså troligtvis på att du testat innan BIM. 

Mitt bästa råd är att vänta två dagar och då testa med ett cb digital. HCG fördubblas varannan dag så efter två dagar bör du kunna se ett starkare streck. 

Jag tolkar ditt inlägg som att ett plus är efterlängtat, och i sådana fall håller jag tummarna för att det går hela vägen! :) 

Svar på tråden Ytterligare ett otydligt gravtest