• Millooo123

Det stramar åt i livmodern 2-3 sekunder lite då och då?

Det är inte riktigt så att vi har satt igång bebisverkstan till 100% men jag går inte på några preventivmedel nu utan vi har kört på säkra och osäkra dagar ett bra tag. Men härom veckan så sa vi att om det skulle bli en bebis så behåller vi och är glada över det. Hur som helst, senaste gången jag och min sambo hade sex var ca 4 dagar innan jag skulle ha min ÄL, enligt appen. 
    Och idag är det alltså ca 13 dagar sen vi låg. Efter det har han vart iväg genom jobbet och kom hem i förr går.  

Nu till frågan! Jag har känt att det stramar till lite då och då i några enstaka sekunder i livmodern under 3 dagar tid. Ibland kommer det som små stick som försvinner på 1 sekund och ibland känns det som att mensen ska komma för att det liksom drar och stramar lite nertill i magen och då i ca 7 sekunder sen släpper även det. Och så kommer det och går. Det gör inte ont på något sätt men det är iallafall så att jag tänker på det typ 3 ggr om dagen när jag väl känner att det händer något där inne för en kort kort stund. 
    Jag ska ha min mens om 5-6 dagar idag och undrar om dessa små känningar i livmodern kan vara tecken på tidiga graviditetsymptom? Fler som känt liknande pirr/stick/dragningar/stramande känsla i livmodern ca 5 dagar innan beräknad mens och ni då har vart gravida?

Såhär kan jag känna ibland typ kvällen innan mensen ska komma och ofta då vaknar jag och får blödningen på morgonen men då vet jag ju alltid vad det beror på och min mens är regelbunden.

Men nu är den ju en bit bort fortfarande?

Hmm?
  • Svar på tråden Det stramar åt i livmodern 2-3 sekunder lite då och då?
  • Millan644

Jag har ibland känt så och då oftast varit gravid. Livmodern börjar ju växa på en gång och kan dra i ligamenten. Ta ett tidigt test?

• Anonym (Blivande mamma?)

Vart gravid en gång tidigare för 3 år sedan men gjorde abort i vecka 3 då. Men då hade jag inga symptom alls och kände INGENTING i livmodern. Kan det vara annorlunda denna gång tro? 

Ska ha is i magen och göra ett test om ca 4-5 dagar?

• Anonym (Blivande mamma?)

Har du känt så redan innan du gått och väntat på din mens? 

Svar på tråden Det stramar åt i livmodern 2-3 sekunder lite då och då?