• Griseknoen35

Fått arbete i Norge, lön?

Hej!
    Har fått erbjudande om en tjänst i Norge. Jag bor i Nyköping så inte nära gränsen. Jag ska sitta hemifrån och arbeta och åka dit en vecka varannan månad. Företaget vill nu att jag kommer med ett löneanspråk. Finns det någon i den här gruppen som vet vad lönerna för en princepaltester (automatiserade tester, it) ligger på i Norge? Har en flerårig erfarenhet i yrket. Vad finns det för nackdelar jag bör tänka på att bo i Sverige men ha anställning i Norge när det kommer till det ekonomiska?
  • Svar på tråden Fått arbete i Norge, lön?
  • Core

Helt omöjligt att hjälpa till med löneanspråk utan att veta bransch 

• Griseknoen35

Princepaltester, arbetar som erfaren testledare inom automatiserade tester,  tänker nog att om det finns någon som arbetar som detta eller närliggande  kan svara. Företaget ligger mitt i Oslo. 

• Anonym (It)

Aldrig hört talas om principal tester 
    men en testare tjänar mellan 300k och 800k NOK per år? median 500? 

• Anonym (Se upp!)
    Griseknoen35 skrev 2022-12-06 18:49:31 följande:
    Fått arbete i Norge, lön?
    Hej!
    Har fått erbjudande om en tjänst i Norge. Jag bor i Nyköping så inte nära gränsen. Jag ska sitta hemifrån och arbeta och åka dit en vecka varannan månad. Företaget vill nu att jag kommer med ett löneanspråk. Finns det någon i den här gruppen som vet vad lönerna för en princepaltester (automatiserade tester, it) ligger på i Norge? Har en flerårig erfarenhet i yrket. Vad finns det för nackdelar jag bör tänka på att bo i Sverige men ha anställning i Norge när det kommer till det ekonomiska?
    Bor i Oxelösund men jobbar för dansk arbetsgivare. Tänk på att det blir dryga resor. förr åkte jag en gång/kvartal men nu ett par gånger om året, typ 85 mil enkel resa. Dessutom - är fortfarande oförsäkrad på arbetstid - inga svenska försäkringsbolag vill ta i mig med tång, inte heller  företagets bolag. 
    Sökte jobb på ett Norskt bolag med svensk verksamhet men blev faktiskt "varnad" av den svenske kontaktpersonen. Norrmän som arbetsgivare är tydligen ingen höjdare.
    Söker nu svensk arbetsgivare.
Svar på tråden Fått arbete i Norge, lön?