• Griseknoen35

Fått arbete i Norge, lön?

Hej!
    Har fått erbjudande om en tjänst i Norge. Jag bor i Nyköping så inte nära gränsen. Jag ska sitta hemifrån och arbeta och åka dit en vecka varannan månad. Företaget vill nu att jag kommer med ett löneanspråk. Finns det någon i den här gruppen som vet vad lönerna för en princepaltester (automatiserade tester, it) ligger på i Norge? Har en flerårig erfarenhet i yrket. Vad finns det för nackdelar jag bör tänka på att bo i Sverige men ha anställning i Norge när det kommer till det ekonomiska?
  • Svar på tråden Fått arbete i Norge, lön?
  • Core

Helt omöjligt att hjälpa till med löneanspråk utan att veta bransch 

• Griseknoen35

Princepaltester, arbetar som erfaren testledare inom automatiserade tester,  tänker nog att om det finns någon som arbetar som detta eller närliggande  kan svara. Företaget ligger mitt i Oslo. 

• Anonym (It)

Aldrig hört talas om principal tester 
    men en testare tjänar mellan 300k och 800k NOK per år? median 500? 

• Anonym (Se upp!)
    Griseknoen35 skrev 2022-12-06 18:49:31 följande:
    Fått arbete i Norge, lön?
    Hej!
    Har fått erbjudande om en tjänst i Norge. Jag bor i Nyköping så inte nära gränsen. Jag ska sitta hemifrån och arbeta och åka dit en vecka varannan månad. Företaget vill nu att jag kommer med ett löneanspråk. Finns det någon i den här gruppen som vet vad lönerna för en princepaltester (automatiserade tester, it) ligger på i Norge? Har en flerårig erfarenhet i yrket. Vad finns det för nackdelar jag bör tänka på att bo i Sverige men ha anställning i Norge när det kommer till det ekonomiska?
    Bor i Oxelösund men jobbar för dansk arbetsgivare. Tänk på att det blir dryga resor. förr åkte jag en gång/kvartal men nu ett par gånger om året, typ 85 mil enkel resa. Dessutom - är fortfarande oförsäkrad på arbetstid - inga svenska försäkringsbolag vill ta i mig med tång, inte heller  företagets bolag.