• Lina95

Äl +9 och blödning

Hej. Jag är på äl +9 och igår kväll fick jag en brun flytning, och i morse va den mer som en mens blödning, mensvärk som om det vore mens som jag fick 4 dagar tidigare. Trodde det va mens, men nu blöder jag inte mer, behövde bsra anvönda en tampong, som jag skulle byta efter 4 timmst, o det hade typ inte kommit så mycket på, så satte in en menskopp o 2 timmar senare tog jag ut den, och den va tom, bara lite rosa flytningar på som om det vore en nidblödning. Jag är så förvirrad!
    Ja har beställt graviditetstest som jag inte hunnit få hem ännu, så kan inte göra ett gravtest än, vill inte köpa då jag redan beställt. Kan det vara en nidblödning trots det va mer blod än vad som sägs att det ska vara vid en nidblödning? 

• Svar på tråden Äl +9 och blödning
  • GuldKvinnan

Det tror jag aboslut. Jag har googlat ihjäl mig om nidblödningar de senaste två dagarna och det verkar inte vara helt ovanligt att det kommer mer än bara några droppar som man också kan läsa lite här och var. Spännande och se hur det går för dig, lycka till! :)

• Lina95
    GuldKvinnan skrev 2022-11-29 18:53:18 följande:

Det tror jag aboslut. Jag har googlat ihjäl mig om nidblödningar de senaste två dagarna och det verkar inte vara helt ovanligt att det kommer mer än bara några droppar som man också kan läsa lite här och var. Spännande och se hur det går för dig, lycka till! :)

Googlar också sönder, men kommer bara upp andra svar som jag inte vill ha svar på, så hoppas verkligen att det va en nidblödning 😍
  • Vickan31
    Lina95 skrev 2022-11-29 19:10:47 följande:
    Googlar också sönder, men kommer bara upp andra svar som jag inte vill ha svar på, så hoppas verkligen att det va en nidblödning 😍
    Vad spännande! Hur lång lutealfas (dagar mellan ÄL och mens) brukar du ha? Har du sett genom ÄL-tester och temp att ägglossning verkligen var då så låter ÄL+9 som en tidig blödning, så då hoppas vi såklart att det är en nidis Glad
  • Lina95
    Vickan31 skrev 2022-12-01 11:25:16 följande:
    Vad spännande! Hur lång lutealfas (dagar mellan ÄL och mens) brukar du ha? Har du sett genom ÄL-tester och temp att ägglossning verkligen var då så låter ÄL+9 som en tidig blödning, så då hoppas vi såklart att det är en nidis  // Glad
    Testade med äl-test digitalt, det rosa. Fick en spontan känsla den 19e att jag skulle testa, o då va det en glad gubbe. Men det är verkligen ingen nid blödning, fick mens 4 dagar tidigare än väntat, riklig mens så att jag måste ta tabletter för att minska den 🥵
  • Vickan31
    Lina95 skrev 2022-12-01 13:28:59 följande:
    Testade med äl-test digitalt, det rosa. Fick en spontan känsla den 19e att jag skulle testa, o då va det en glad gubbe. Men det är verkligen ingen nid blödning, fick mens 4 dagar tidigare än väntat, riklig mens så att jag måste ta tabletter för att minska den 🥵
    Nej men fy vad jobbigt, det låter inte alls kul med så riklig mens :( Tråkigt också att den kom tidigare än väntat. Nu vet jag ju inte om du försöker bli gravid eller inte, men om du vill bli gravid så ska jag hålla tummarna hårt för att det funkar den här cykeln istället Glad
Svar på tråden Äl +9 och blödning