• Olgabilbo

Visar graviditetstestet positivt?

Hej,

Hade ett MA 30/10 och slutade blöda ca 1,5 vecka efter det. Nu har mensen fortfarande inte kommit (vet att det kan dröja.) Så bestämde mig igår att ta ett tidigt graviditetstest där jag kunde se en tunn linje.. Ser jag bara en spöklinje eller kan ni också se?

Vet även med mig att ett gravtest kan uppvisa positivt flera veckor efter ett MA, men har i ca tre veckors tid testat mig efter och de testarna har visat negativt. Så rent krasst borde detta var en ny graviditet?

• Svar på tråden Visar graviditetstestet positivt?
  • Olgabilbo
    Olgabilbo skrev 2022-11-27 07:19:54 följande:
    Visar graviditetstestet positivt?

Hej,

Hade ett MA 30/10 och slutade blöda ca 1,5 vecka efter det. Nu har mensen fortfarande inte kommit (vet att det kan dröja.) Så bestämde mig igår att ta ett tidigt graviditetstest där jag kunde se en tunn linje.. Ser jag bara en spöklinje eller kan ni också se?

Vet även med mig att ett gravtest kan uppvisa positivt flera veckor efter ett MA, men har i ca tre veckors tid testat mig efter och de testarna har visat negativt. Så rent krasst borde detta var en ny graviditet?

Här ser ni fotot
  • Ruter

Till en början beklagar jag över MA. Ser tyvärr ingenting på det nya testet. Men samtidigt är det ju inge konstigt att mensen inte kommit än. 30/10 till dagens datum är ju 28dagar. Vilken en normal cykel är på. Och som du redan nämnt kan det ju bli förlängd pga missfallet. 

Svar på tråden Visar graviditetstestet positivt?