• Anonym (Anonymtjej)

Vad är det för fel på mig

Jag har mått dåligt hela mitt liv och inget blir bättre, när jag tror att det är påväg uppåt och saker blir bra ramlar jag ner igen. 

Jag kan vara glad, och sen må så dåligt att jag får självmordstankar, och sen fortsätter det så.

Jag känner mig som en börda, känner mig så ensam hela tiden och så missförstådd

Förstör allt i mitt liv, älskar mitt nya jobb i början och är hur glad som helst för att sen hata det och tro att alla mina kollegor hatar mig, eller om jag får en lite negativ upplevelse på jobbet så hatar jag det och slutar gå dit. 

Jag förstör allt känns det som, jag har noll relationer för jag gör samma sak där, älskar sen hatar så fort personen beter sig annorlunda. Det gäller alla relationer jag har i ett tag. Vänner psykologer familjemedlemmar. 

Jag känner grov skuld och skam över mitt beteende och mina handlingar. 

Jag är så trött på allting och hatar mig själv så jävla mycket

• Svar på tråden Vad är det för fel på mig
  • Anonym (village wisdom)

Men har du testat medicin, om du har så starka negativa känslor och stora svängningar?

Livet ska inte behöva vara så att man får återkommande självmordstankar, om det inte är traumatiska omständigheter runtom en, som våld eller missbruk.

Det var någon som skrev här för bara ett par dagar sen att det tog dem många år att förstå att inte alla hade det så, och att de sen (efter lite testande ) hittade en medicin som gjorde att livet kunde bli mer stabilt, för första gången.

• Anonym (PA)

Kan delvis känna igen mig med känslan av att aldrig lyckas med något.

Hur gammal är du? Testat läkemedel?

• Anonym (Anonymtjej)

Nej jag har ibte testat någon medicin är rädd för att ta antidepressiva 

jag är 21 

• FallenAngelNr1000

Va lika vi verkar vara ts. 

Är precis likadan. Har gett upp allt som har med relationer med att göra idag. Är helt ensam, har bytt jobb många gånger. Alltid mått dåligt o svävat mellan liv o död psykiskt.

Kan finna flera orsaker till varför man har blivit såhär. För min del vet jag varför det har blivit såhär. För din del, vet jag inte.

Har ingen diagnos o äter inte piller heller. 

Men något som faktiskt hjälpte mig.. o jag vet att det säkerligen inte låter så troligt o kanske löjligt, men sen jag började äta vitaminer o mineraler (ej multivitamin) så har jag börjat komma upp närmare till den normala nivån vad gällande måendet. 

Får inte utbrott på samma sätt längre, sjunker inte lika långt ner i avgrunden i mitt dåliga mående heller. Jag har börjat skratta lite igen. Men visst funderar jag på självmord nästan dagligen ändå, men skillnaden är att jag funderar på det nu. Förr satt jag med kniven o skar i mig själv eller gjorde mig illa fysiskt på andra sätt. 

Känslostormarna har lugnat ner sig helt enkelt. 

Nu är detta inte svaret på alla dina frågor, men de kanske kan hjälpa dig lite?

Mitt tips till dig är att lära dig att bita dig själv i tungan o hitta mål i livet att fokusera på. Detta kom jag på alldeles för sent. Men du är ung o har chansen att finna o samtidigt skapa dig det liv som du vill leva. 

Glöm partner något år. Tjäna cash o spara. Res lite utanför Sverige så behöver du inte fastna i en negativ bubbla alldeles för länge heller. 

Skicka pm om du vill skriva lite. 

• Eurydike

Har du läst på lite om högkänslig personlighet eller borderline? Båda personlighetstyperna reagerar väldigt starkt på vissa intryck, som andra kanske inte reagerar på, Du behöver absolut inte ha någon diagnos, utan kan bara ha vissa drag. Förstår att livet känns tufft och precis som FallenAngelNr1000 skrev, så får du skicka ett PM om du behöver prata! Lycka till med måendet!

• Anonym (Borderline)

Det låter som att du har borderline. Har du kontakt med vården? Du behöver inte ta medicin för det, bara att veta vilken diagnos du har skulle kanske vara hjälpsamt. 

• Anonym (CNN)

Du tänker för mycket. 

Låt bli. 

När det händer-ta på dig skorna och ta en halvtimmes promenad. Det rensar tankarna och du kommer hem fysiskt trött. Sedan kollar du på en komedifilm. Testa en vecka-varje dag. Jag lovar att du ser på saker annorlunda Efter ett tag!

• Anonym (Ispd)

Tänker också borderline. Den kan man bli av med, med rätt behandling, DBT eller Mentaliseringsterapi. Hoppas du mår bättre snart.

• FallenAngelNr1000
    Anonym (Ispd) skrev 2022-11-26 09:08:39 följande:

Tänker också borderline. Den kan man bli av med, med rätt behandling, DBT eller Mentaliseringsterapi. Hoppas du mår bättre snart.

Tycker att det är jättekonstigt att man sitter o slänger någon diagnos på någon okänd efter en liten kort text. Menar, vi vert inget om ts egentligen. Som jag skrev så verkar jag o ts precis likadana bara det att jag har lugnat ner mig lite. O jag har inte borderline utan mitt / mina problem hade med att göra komplex ptsd. 
  • Anonym (Borderline)
    FallenAngelNr1000 skrev 2022-11-26 17:24:18 följande:
    Tycker att det är jättekonstigt att man sitter o slänger någon diagnos på någon okänd efter en liten kort text. Menar, vi vert inget om ts egentligen. Som jag skrev så verkar jag o ts precis likadana bara det att jag har lugnat ner mig lite. O jag har inte borderline utan mitt / mina problem hade med att göra komplex ptsd. 
    Varför? Det är ingen som sätter en diagnos på henne, alla förstår att det inte går till så. Vi säger det för att ta själv ska läsa på och se om hon känner igen sig. 
Svar på tråden Vad är det för fel på mig