Kan man känna av graviditeten efter några dagar?
Lite känningar, lätta hugg och stickningar då och då, kan det vara tecken på graviditet? Bara någon dag efter ägglossning? Gör sig livmoder och annat redo direkt för att börja växa?
Lite känningar, lätta hugg och stickningar då och då, kan det vara tecken på graviditet? Bara någon dag efter ägglossning? Gör sig livmoder och annat redo direkt för att börja växa?
Nej.
Nej, det kan man inte. Men efter någon vecka när ägget har fäst kanske man kan börja ana någonting om man är extra känslig.
Men det tar ju bara 2 veckor så kan du testa dig. Hoppas det blev något!
På apotekets sida står det att de allra flesta känner inget förrän ägget fäster.
Men då de skriver " de allra flesta" tänker man att de lämnar utrymme för att ett fåtal känner något redan innan, vad är de dessa känner? Någon som varit en av dessa fåtal?
Hur och vad skulle du känna ? Ägget har inte ens fäst. Noll gravidhormoner.
Man räknas inte ens som gravid, embryot har inte fäst, det finns inget hcg alls= man kan inte ha gravsymptom.
Menar inte att man skulle känna något pga hormoner, typ illamående och sådant.
Menar om man rent fysiskt kan känna qtt något är annorlunda i kroppen. Ett färdas ner mot livmodern, att det på något sätt kan kännas, att livmodern kan börja spänna och göra sig redo redan då?
Vad är det då dessa fåtal känner?
Har inget ägg fäst vet inte livmodern att du är gravid så inga känningar. Omöjligt. Önsketänkande
Men varför skeiver då apoteket att de flesta inte känner något, då borde de ju skriva att ingen känner något så tidigt?
Ja fast att inte inte känna något på en hel graviditet måste nog vara lika ovanligt.
Jag har varit gravid två gånger förut. I den första då kände jag tydligt en vecka innan mens allafall. Hade jätteont i magen, och sen efter några veckor till hemskare och hemskare foglossning och var sängliggande stora delar av graviditeten, med diverse problem och smärtor, sjukskrivning tidigt.
Andra graviditeten kände jag inte så mycket första veckorna, lite antydan till illamående men inga smärtor förrän långt senare. Så såklart är det olika till och med för samma person och olika graviditeter.
Det står väldigt olika om detta på olika sidor. Så kanske variera det mycket från person till person
Några dagar efter födseln har de allra flesta fått det bekräftat, ja.