• Anonym (KMV)

Kvinnor lever under ständigt hot från män!

Ni män fattar inte och kommer aldrig att göra det!

Det som först var en dans på rosa moln byttes gradvis ut mot svartsjuka, övervakning och till och med hot om självmord. Thereses levde med pojkvännens psykiska misshandel i flera år, även efter att förhållandet tagit slut. Nu vill hon varna andra.
    - Det kan aldrig finnas kärlek i en sån relation.
  • Svar på tråden Kvinnor lever under ständigt hot från män!
  • Anonym (:I)

Själv är jag klar med män, fyfan vad jag är less på er!

• Kockobello

Nej, har inga problem med män alls.

• jeanette02

Klart det finns kvinnor som råkar ut för svin. Men det är ju knappast normen.
    Har själv aldrig varit utsatt av ngn man. 
    Kvinnor därremot där har en klick varit riktigt duktiga på att mobba och förstöra, trakassera.
    Det är däremot viktigt att prata om misshandel i förhållanden oavsett kön. Fysisk som psykisk och bägge delar. 

• Anonym (:I)
    jeanette02 skrev 2022-11-24 10:07:22 följande:

Klart det finns kvinnor som råkar ut för svin. Men det är ju knappast normen.
    Har själv aldrig varit utsatt av ngn man. 
    Kvinnor därremot där har en klick varit riktigt duktiga på att mobba och förstöra, trakassera.
    Det är däremot viktigt att prata om misshandel i förhållanden oavsett kön. Fysisk som psykisk och bägge delar. 

Jaha, vems sida står du på egentligen? Talar du för alla kvinnor bara för att du inte har blivit utsatt? Du borde läsa på mer! Stort mörkertal och hälften har en nära relation med männen. Jag har själv råat ut för narcissister, och vänner också. 
  • Postman
    jeanette02 skrev 2022-11-24 10:07:22 följande:
    Klart det finns kvinnor som råkar ut för svin. Men det är ju knappast normen. Har själv aldrig varit utsatt av ngn man.  Kvinnor därremot där har en klick varit riktigt duktiga på att mobba och förstöra, trakassera. Det är däremot viktigt att prata om misshandel i förhållanden oavsett kön. Fysisk som psykisk och bägge delar. 

Instämmer.
  • Kockobello
    Anonym (:I) skrev 2022-11-24 10:22:47 följande:
    Jaha, vems sida står du på egentligen? Talar du för alla kvinnor bara för att du inte har blivit utsatt? Du borde läsa på mer! Stort mörkertal och hälften har en nära relation med männen. Jag har själv råat ut för narcissister, och vänner också. 
    Ok. Det finns folk som råkar ut för trafikolyckor och  allt möjligt.
  • jeanette02
    Anonym (:I) skrev 2022-11-24 10:22:47 följande:
    Står inte på någons sida. Brukar försöka att vara nyanserad.
    Skriver bara att det inte är normen att kvinnor blir utsatta. El står under ständigt hot från män. Det som påstås i trådstarten.
    Är det provocerande för dig att jag inte personligen råkat ut än i mitt snart 40 åriga liv?
    Skriver ju att det finns kvinnor som råkar ut för svin klart och tydligt. Läs och ta det lugnt. 
  • Anonym (RR)
    Anonym (KMV) skrev 2022-11-24 09:42:09 följande:
    Kvinnor lever under ständigt hot från män!
    Kvinnor tror att män inte förstår hur kvinnor har det, men kvinnor förstår inte hur män är eller hur män har det.

Jag får inte gå ut med mina kompisar en kväll. Jag får hela tiden höra hur usel, kass och värdelös jag är, och samtidigt tvingas jag bedyra hennes förträfflighet. Häromveckan kastade hon nyckelknippan i ansiktet på mig då hon skulle köra ut mig ur bostaden och jag påpekade att utan nycklar kommer jag inte in ens på jobbet.

• Anonym (damen)

Jag har varit utsatt/är utsatt och finns inte med i någon statestik. 

Är däremot med i olika grupper, där ja jag skulle nog vilja säga att 99% är just kvinnor och 1%är män. 

Så vist är det så att det är mer män som begår sådana här typer av brott. 

Det finns det väl ändå rätt mycket fakta kring att hämta hem. 

Hur många kvinnor mördar män varje år? 

Hur många män mördar kvinnor varje år? 

Hur många män döms för våld mot kvinnor varje år? 

Hur många kvinnor dömd för våld mot män varje år? 

Klart det finns män som med blir utsatta. Men är det inte en rätt uttjatat mening som oftast kommer från män, när en kvinna höjer huvudet och påpekar ett problem. 

" det finns faktiskt män som med är utsatta". 

Ja de gör det, men inte alls i samma utsträckning. 

Svar på tråden Kvinnor lever under ständigt hot från män!