• Nisse70

Nästa grej att gnälla på

Om vi leker med tanken att hushållssysslorna blev blev jämställt fördelade i svenska hem och att kvinnan och mannen delade på att driva Familjen AB.

Vilken är nästa grej kvinnor kommer klaga på? Jag har mina teorier men det vore intressant att höra vad ni tror och tänker?

• Svar på tråden Nästa grej att gnälla på
  • sextiotalist

Förstår inte frågan. Vi gnäller inte på varandra och varför?
    Misstänker att bland de som gnäller är det nog ömsesidigt 
    Med gnäll kommer man ingenstans 
    De gnälligaste personerna jag mött har varit män 

• Anonym (Rar)

Vi vet binda o tampong står högt på önskelistan, där kvinnan anser att dessa ska subventioneras, för att sedan utökas till ledigt för menssmärtor.
    Vilket resultera att mannen likförbannat får jobba mer.

• Tukt
    Nisse70 skrev 2022-11-21 22:57:44 följande:
    Nästa grej att gnälla på

Om vi leker med tanken att hushållssysslorna blev blev jämställt fördelade i svenska hem och att kvinnan och mannen delade på att driva Familjen AB.

Vilken är nästa grej kvinnor kommer klaga på? Jag har mina teorier men det vore intressant att höra vad ni tror och tänker?

Det blir betydligt trevligare diskussion om du själv inte sitter som en mätt katt med något du anser är facit på frågan.
    Utan skriv i stället vad det är du vill diskutera, om du nu vill det.
    Och ett annat tips för bättre diskussioner. Krydda inte allt med värdeladdade och negativa ord. Det blir bara konflikt då, och det får dig framstå på ett sätt jag inte tror du vill.
  • Kockobello

Man kommer påtvinga  män konstgjorda menstruationer och graviditeter.

Allt annat vore rasism.

• Anonym (Luttrad)

Om vi försöker förhålla oss till en något mer neutral problemformulering i stil med "Vad blir nästa stora sak där kvinnor i allmänhet klagar på att män inte gör det de anser att de borde göra?" så tror jag inte att det står någon sådan sak runt knuten. Så länge kvinnor i gemen inte bara vill styra över vilka hushållssysslor som skall göras utan också hur de skall göras kommer inte klagomålen kring hushållet att avta.

Men visst, om vi tänker bort det så tror jag att nästa sak skulle bli att män inte tar sin andel av "det känslomässiga arbetet". Om det låter som ett absurt begrepp så vill jag påpeka att jag har sett några artiklar på det temat redan.

• Anonym (stay Zen)

Låt oss alla vara vänner Solig

• Tukt
    Anonym (stay Zen) skrev 2022-11-22 09:48:46 följande:

Låt oss alla vara vänner Solig

Fast det är ju inte det TS vill.
  • Anonym (stay Zen)

Give Peace a Chance Solig

• Jemp
    Nisse70 skrev 2022-11-21 22:57:44 följande:
    Nästa grej att gnälla på

Det beror ju på om några effekter spiller över på resten av samhället. Men bla jämställda löner, sexism och diskriminering riskerar ju att återstå. 
  • Anonym (superkvinna)

Tittar på min man och min katt, båda sover fint i soffan.
    Gör som jag gnäll inte på könsrollernas vara eller inte vara, förvandla istället machomannen till en mysman. han tittar förväntansfullt på mig när jag kommer med mat, är klappvänlig och ganska gullig.

• Anonym (Mysmannen)
    Anonym (superkvinna) skrev 2022-11-22 13:33:17 följande:

Gör som jag gnäll inte på könsrollernas vara eller inte vara, förvandla istället machomannen till en mysman. han tittar förväntansfullt på mig när jag kommer med mat, är klappvänlig och ganska gullig.

Hade du skrivit hund och inte katt så hade jag trott det var min frus inlägg.

Hälsningar,
    Mysmannen (dvs hemma. Macho ute om det behövs.)

• Anonym (Biologi)
    Anonym (superkvinna) skrev 2022-11-22 13:33:17 följande:

Män anpassar sig också efter bästa förmåga till det som efterfrågas.
  • Anonym (Mysmannen)
    Anonym (Biologi) skrev 2022-11-22 14:08:26 följande:
    Män anpassar sig också efter bästa förmåga till det som efterfrågas.
    Som en hund ungefär.
  • Anonym (Biologi)
    Anonym (Mysmannen) skrev 2022-11-22 14:16:08 följande:
    Som en hund ungefär.
    Ungefär.
Svar på tråden Nästa grej att gnälla på