• Tavo

    Kik?

    Någon som har erfarenheter av Kik?

  • Svar på tråden Kik?
  • Anonym (Jinhou)

    Vad fundera du på då?

  • Anonym (Man 53 år)
    Tavo skrev 2022-11-20 07:42:34 följande:
    Kik?

    Någon som har erfarenheter av Kik?


    Jag använder det regelbundet för att ha kontakt med likasinnade. Tycker det fungerar utmärkt, för såväl meddelanden som bilder som filmer. Vad är det du undrar över?
  • Anonym (Ilse)

    Funkar oftast bra för mig men vet många det strular för, ffa med nyare telefoner tror jag. Det händer för mig ibland att vissa meddelanden inte går fram vilket kan vara frustrerande då man inte vet om det är därför personen inte svarar eller om den bara inte bryr sig om att svara. I grupper kan profilbilder bytas ut mot någon annan gruppmedlems märker jag men då är det bara att skrolla bort och tillbaka så blir det rätt igen. Finns nog mycket bättre anonyma chattverktyg men många använder kik och jag tycker om att ha alla sexkontakter på ett ställe. Var det svar på frågan?

  • Anonym (Pfft)

    Tycker att det är totalt skit. Får nya chattar nästan dagligen, allihop från spambots. Fattar inte riktigt vitsen med Kik, man kan lika gärna hålla kontakten där man först lärde känna någon.

  • Decemberskytt
    Anonym (Pfft) skrev 2022-11-20 13:45:13 följande:

    Tycker att det är totalt skit. Får nya chattar nästan dagligen, allihop från spambots. Fattar inte riktigt vitsen med Kik, man kan lika gärna hålla kontakten där man först lärde känna någon.


    Instämmer! Hade kik för många år sen och då fungerade appen bättre. Numera verkar det mest bara användas för sexkontakter. Så många jag börjat chatta med på dejtingsajt som direkt frågat om jag använder kik. När jag sagt nej kommer frågan (ibland rent tjat) om att jag ska ladda ner det. Då är det helt klart för att de vill kunna sexchatta.
  • Anonym (Skitprogram)

    används enbart av runkande gamla gubbar 

  • Anonym (Anna)

    Inga problem  förutom botarna som numera dyker upp men de är ju lätta att känna igen. 

  • Anonym (Anna)
    Anonym (Skitprogram) skrev 2022-11-20 14:41:23 följande:

    används enbart av runkande gamla gubbar 


    Då är du en alltså? 
  • Anonym (Pfft)
    Decemberskytt skrev 2022-11-20 14:39:34 följande:
    Instämmer! Hade kik för många år sen och då fungerade appen bättre. Numera verkar det mest bara användas för sexkontakter. Så många jag börjat chatta med på dejtingsajt som direkt frågat om jag använder kik. När jag sagt nej kommer frågan (ibland rent tjat) om att jag ska ladda ner det. Då är det helt klart för att de vill kunna sexchatta.
    Ja just det där, har man inte Kik så är man inte så intressant längre eller så tjatas det. Sexchatta ska man kunna göra ändå om man har orden med sig, jag behöver ingen dick pic för det (och det är ett rätt säkert kort att få mig att tappa intresset dessutom).
  • Decemberskytt
    Anonym (Pfft) skrev 2022-11-20 16:27:26 följande:
    Ja just det där, har man inte Kik så är man inte så intressant längre eller så tjatas det. Sexchatta ska man kunna göra ändå om man har orden med sig, jag behöver ingen dick pic för det (och det är ett rätt säkert kort att få mig att tappa intresset dessutom).
    En man som jag skriver rätt mycket med nu har dock inte pratat om kik, vilket nog bidragit till att han känns mer intressant än många andra. Vi har ändå blivit lite intima i vårt chattande, på ett lagom sätt så här i början.
Svar på tråden Kik?