• Analoga

Blockad? Hur vet jag?

Har ringt ett telefonnummer, vars mobil är en Samsung precis som min, men är comviq abonnemang.

Det går fram 5 signaler och så kommer "numret kan inte nås för närvarande"  typ

Går det ens fram signaler om man är blockad? ..

• Svar på tråden Blockad? Hur vet jag?
  • Jag är bara jag

Det svaret får jag ibland när jag ringer maken. Det innebär bara att han inte har mottagning just där han är.

• Anonym (ooo)
    Analoga skrev 2022-11-19 15:00:04 följande:
    Blockad? Hur vet jag?

Har ringt ett telefonnummer, vars mobil är en Samsung precis som min, men är comviq abonnemang.

Det går fram 5 signaler och så kommer "numret kan inte nås för närvarande"  typ

Går det ens fram signaler om man är blockad? ..

Det får jag nästan ständigt när jag ringer sonen, haha. Då är hans telefon urladdad eller sitter på laddning. Också Samsung och comviqabonnemang. 
  • Jag är bara jag
    Analoga skrev 2022-11-19 15:02:50 följande:
    Ok, så det går fram några signaler först?   
    Ja. 
  • Anonym (Teknisk)

Det spelar ju ingen roll vilket märke det är eller abonnemang. Tänk vad opraktisk det vore?  Är du blockad blir det upptaget direkt och det står i röd text "linjen upptagen". Han stod bredvid mig men pratade inte. Jag  kollade exakt nu med sonen för jag visste inte heller. Sms skickades men kom inte fram. Den mobil du ringer är avstängd eller utom täckning. 

• Anonym (Teknisk)
    Analoga skrev 2022-11-19 16:17:29 följande:

Hur låter det ens när man är blockad, ?

Bad min son blocka mig. Jag fick genast upptaget-ton och en röd text "linjen är upptagen" men han pratade ju inte.  Sms fick han inte. 
  • Analoga
    Anonym (Teknisk) skrev 2022-11-19 15:24:02 följande:

Det spelar ju ingen roll vilket märke det är eller abonnemang. Tänk vad opraktisk det vore?  Är du blockad blir det upptaget direkt och det står i röd text "linjen upptagen". Han stod bredvid mig men pratade inte. Jag  kollade exakt nu med sonen för jag visste inte heller. Sms skickades men kom inte fram. Den mobil du ringer är avstängd eller utom täckning. 

Eller bars att hen inte svarar?
  • Analoga
    Anonym (Teknisk) skrev 2022-11-19 16:24:43 följande:
    Bad min son blocka mig. Jag fick genast upptaget-ton och en röd text "linjen är upptagen" men han pratade ju inte.  Sms fick han inte. 
    Ok, men dä är det nog olik. För var blockad en gång, o då kom jag direkt till röstbrevlåda
  • Anonym (Teknisk)
    Analoga skrev 2022-11-19 16:34:08 följande:
    Ok, men dä är det nog olik. För var blockad en gång, o då kom jag direkt till röstbrevlåda
    Vore ju väldigt märkligt att man kan blocka en person men den kan iaf lämna ett meddelande i röstbrevlådan...så det tror jag inte alls på. 
  • Anonym (Teknisk)
    Analoga skrev 2022-11-19 16:32:40 följande:
    Eller bars att hen inte svarar?
    Om man ringer någon som inte  inte svarar så är det ju vanliga signaler. Man kan ställa in så man kommer till röstbrevlåda efter ett visst antal signaler. 
  • Analoga
    Anonym (Teknisk) skrev 2022-11-19 16:52:37 följande:
    Vore ju väldigt märkligt att man kan blocka en person men den kan iaf lämna ett meddelande i röstbrevlådan...så det tror jag inte alls på. 
    Jo det är 100 % säkert. Inte prata in meddelande, men trycka så numret går iväg som sms

Det måste ha att göra med olika operatörer
Svar på tråden Blockad? Hur vet jag?