• LillaJag900

    Bilbarnstol via Amazon

    Hej! Någon som har erfarenhet av att köpa bilbarnstol via amazon? Bra? Dåligt? 😊 Tänker på de mer etablerade märkena som t.ex.  Britax Och MaxiCosi.
  • Svar på tråden Bilbarnstol via Amazon
  • kalmarpiraten

    Vill du ha tag i en bra barnstol så kan det kanske vara bättre att först gå in och kolla vad olika testinstitut har testat sig fram till vad som är bra produkter och som är bra köp... och vad som är dåliga produkter och SKA undvikas.

    Tidningen RÅD & RÖN testar ju allt mellan himmel och jord och bör ju testat barnstolar och likaså Sveriges största biltidning VI BILÄGARE.

    Har personligen bara handlat på Amazon ett drygt handfull gånger och har bara negativ erfarenhet av dom. För övrigt är väl Amazon och likvärdiga sajter smidigare på produkter som lätt kan stoppas ner i en liten kartong än en stor jävla barnstol!!!

    Besök någon av dina lokala bilhandlare, de kan garanterat hjälpa dig!


  • asdfgh

    Vi har köpt stolar via Amazon för att ha hos svärmor som bor utomlands. Alternativet var att släpa ner på flyget från Sverige (vi gjorde så första gången och sa sen "aldrig mer").

    Har man rimligt avstånd till en affär som säljer bilbarnstolar skulle jag däremot inte gjort så för användande i Sverige. Det är för viktigt att stolen passar i bilen för gör den inte det så kvittar det hur bra märke det är.

  • Elin pelin

    Vi har en Britax något II och en maxi cosy. Britax vinner alla gånger, när stora inte ska sitta längre är det britaxen som får vara kvar. 
    Sen skulle jag inte köpa via internet, man vill klämma och känna sen är jag rädd för att de ska "misshandla" den när den fraktas till mig...

  • LillaJag900

    Tack, men vilken bilstol jag ska köpa var ju inte frågan, enbart erfarenhet av att köpa via Amazon. Jag vet på ett ungefär  vilken jag vill ha då jag varit och klämt och känt i vanlig butik och såg att det på några var bättre pris på Amazon. 

  • Elin pelin

    Förlåt, det finns en till tråd med bilstol, jag var lat och läste inte igenom innan jag svarade. Lycka till med köpet!

Svar på tråden Bilbarnstol via Amazon