• Anna Wallays

    Sökes: deltagare till forskningsstudie om delad vårdnad i hemmet

    Hej alla

    Jag heter Anna Wallays och är doktorand vid universitetet i Antwerpen i Belgien där jag skrev min masteruppsats om skillnader i föräldra- och barnrelationer efter en skilsmässa. I min avhandling gör jag en jämförelse mellan delad vårdnad i hemmet i Sverige och Belgien. För att komplettera mitt forskningsurval letar jag efter svenskar som har levt i ett delad vårdnad i hemmet arrangemang efter föräldrarnas skilsmässa eller separation. Delad vårdnad i hemmet efter skilsmässa innebär att barnet/barnen bor kvar i samma hem och föräldrarna flyttar in och ut med en viss regelbundenhet. Mer konkret söker jag svenska respondenter för en djupintervju online (på engelska). 

    Krav för deltagande är:


    Bor i Sverige
    18 år eller äldre
    Har skilda föräldrar och bör kunna svara på frågor om tiden för eoch efter föräldrarnas skilsmässa eller separation.
    Bor/bodde (åtminstone under en period) i samma hem men föräldrarna flyttade in och ut växelvis.
    Känner sig bekväm med att göra en djupintervju om förhållandet till sina föräldrar.

    Namn eller andra personuppgifter som kan identifiera deltagaren kommer inte att presenteras utan deltagande i forskingen sker anonymt. Du kan när som helst avbryta intervjun utan att ange något särskilt skäl till det.


     


    Tack på förhand!


    Hälsningar, Anna Wallays

Svar på tråden Sökes: deltagare till forskningsstudie om delad vårdnad i hemmet