• oroadgravid

    Kommer mödravårdcentralen få reda på abort?

    Jag fick reda på sent att jag är gravid. Har varit överviktig, hade perioder med ätstörningar och träningsberoende. Jag är äldre och utreddes tidigare för pcos på grund av att jag och min dåvarande pojkvän försökte få barn utan lycka.


    Nu var jag inne  förra veckan på grund av konstig blödning och jag är gravid? inte med en man jag har relation med. Och det är inte ett barn jag vill ha. Jag blev inskriven hos mödravårdcentralen bara dagen efter. Idag är jag i vecka 14+2?
    Barnmorskan jag hade känner min historia och önskan jag hade om barn förut. - men jag lever ett annat liv ju. Ekonomiskt utmanande, på grund av skulder. Hon blev så glad för min skull och jag har redan nästa besök inplanerat. Men jag vill göra abort. Jag vill verkligen inte bli mamma. 


    abort görs inte på denna kliniken. Men jag är orolig att hon på mödravården kommer få reda på att jag valt abort trots tidigare önskan om att få barn. Jag kanske önskar barn i framtiden. Men inte nu, inte med en man jag knappt känner. 


    snälla hjälp!! Kommer hon få veta att jag valt abort. Jag kommer inte kunna se henne i ansiktet om jag skulle komma tillbaka om något år gravid med ett barn jag vill ha när livet är stabilt. 

  • Svar på tråden Kommer mödravårdcentralen få reda på abort?
  • callmepreggoornot

    Varför tror du att hon bryr sig? Hon har många patienter med olika viljor och kan utan problem förstå att detta inte är rätt tid. Kommer du igen om några år är det inte ens säkert du får samma person. Jag tror att du dömer dig själv mer än vad hon någonsin kommer att göra.


     

  • oroadgravid

    Det är en liten klinik. Hon var där när jag kämpade med pcos med en tidigare partner och om jag blir gravid inom två år är hon säkerligen där. Om inte är jag orolig att det synns i min journal, att jag kommer dömmas såklart.


    Jag kanske dömmer mig själv väldigt hårt, jag önskar jag hade vetat tidigare inte såhär sent. Min abort blir inte förrän 15+0 

  • callmepreggoornot

    Är du helt säker på detta? Med dina förutsättningar och att du verkar döma dig själv så hårt att du är jätteoroad över en struntsak (för ja, det är vardag för barnmorskor)


     

Svar på tråden Kommer mödravårdcentralen få reda på abort?