Kan mammor vara avundsjuka på sina egna döttrar?
Hej!Jag har under hela mitt liv aldrig haft en bra relation med min mamma som jag önskar.
Hon har under hela mitt liv kritiserat mig om allt, bara säger när jag gör dåliga saker (aldrig när jag gör nått bra), och sökt bråk med mig, skrikit på mig för minsta lilla grej, skuldbelagt mig för allt även som liten
Hon misstrodde alltid mig, trodde aldrig att jag klarade av nånting, litade inte på mig fast jag aldrig ens fick chansen att bevisa det
Hon har haft psykisk ohälsa med depression, ångest sen 20 år tillbaka.
Hon medicinerar vilket gör henne kallare o mer systematisk / robot aktigt tror jag.
Hon verkar må bra / normalt nu iallafall.
Jag har aldrig fått ?kärlek? från henne.
Hon ger mig det nödvändigaste som mat på bordet och det. Jag uppskattar det.
Men ingen kärlek, relation alls.
Hon är en människa med jätte dålig självkänsla, dåligt självförtroende, pratar aldrig bra om sig själv och därmed får ingen annan göra det heller
Jag tror att hon är avundsjuk på mig nu när jag blivit vuxen och blommat ut också.
Min mamma säger aldrig att jag är fin, eller att det var gott när jag lagat mat, hon pratar aldrig med mig om det inte gäller nödvändiga saker typ.
Hon har allmänt dålig mörk energi, stör sig på folk lätt, avundas andra , pratar skit om grannarna hela tiden, och tittar extremt mycket på vad alla andra gör
Hon är enligt mig konfliktsökande med sin negativa energi som gör henne otrevlig ibland, och hon tycker alltid synd om sig själv
Hon kan behandla en fel, och om jag försvarar mig eller tar illa upp och ryter ifrån då tycker hon synd om sig själv o säger att jag är en ond människa
När vi bråkar så är hon manisk, hon sa då att jag har en äcklig personlighet, att jag försöker klä mig o inreda som att ?jag vore nån miljonärs-brud? & hon tar illa upp för minsta lilla vad man än säger.
Hon snackade skit om mina tjejkompisar som jag tog hem under tonåren, så jag ville inte ens ta hem nån kompis mer.
Jag känner att hon typ inte ens tycker om mig. Hon bryr sig aldrig vad jag känner & tänker, utan det handlar BARA om vad hon känner.
Jag är normalt sett en extrovert, glad, energisk tjej med självförtroendet även om jag har låg självkänsla.
Hon verkar inte tycka om hur jag är.
Det är alltid mitt fel oavsett vad, aldrig hennes. Om jag Känner att hon behandlat mig illa då ?överdriver? jag varje gång enligt henne
Min syster däremot, henne pratar med hon med hela tiden och skrattar med o allt.
(Min syster är också deprimerad o ångest o dåligt självförtroende o allt som henne kanske därför hon accepterar henne då de är lika)
Så man måste må dåligt o ha psykiska grejer gemensamt och va som min mamma för att bli älskad o accepterad av henne?
Hon har de så stökigt omkring sig som en jäkla sopptipp, tycker synd om sig, och avundas så fort nån annan kvinna gör nått bra / har på sig nått fint.
Jag känner INGET band till min mamma fast än hon fött mig , tagit hand om mig nästan hela mitt liv
Våra personligheter är som natt och dag.
Hon blir arg på mig för minsta lilla, och skrattar åt mig & dumförklarar mig för allt. Även när jag ger förslag om att få umgås med henne och köpa en vin-dunk för att umgås o ha en tjejkväll en fredagkväll för även mormorn skulle komma över.
Men nej Då ?trodde jag att de är nån fest där hemma o de är de minsann inte.?
Ändå köper hon en vinflaska till sig själv utan att fråga om jag vill ha något.
Jag upplever att hon inte gillar att vara med mig.
Det har skadat min självkänsla och min relation till andra vuxna kvinnor i livet och tjejkompisar då jag inte har ett band till min egen mamma
Kvinnor skrämmer mig fast jag är kvinna själv
Någon med samma erfarenhet?
Någon som har råd , eller perspektiv på varför det är så?
(Skönt att skriva av sig.)