Hur planerar ni saker med er partner?
Jag och min kille väntar barn tillsammans vilket många i vår omgivning också gör. Min kille är en otroligt engagerad person och vi gör alltid lite som vi själva vill.
Jag har märkt att folk i vår omgivning agerar på ett annat sätt än oss.
Saker som vi gör är då att jag går och köper kläder och söta saker till vårt barn.
Ibland kan det bli så komiskt att vi båda kommer hem med varsin påse med samma klädesplagg fast som tur var i olika storlekar. Vi pratar ju inte med varandra om inköp till barnet utan hittar vi något som är fint så handlar vi.
När det kom till barnvagn så valde jag ut en och sedan fick han gå med till affären och provköra den också och så fick jag bestämma iaf. Jättesmidigt.
När det kommer till planering av MVC så brukar vi inte prata så mycket om det egentligen. Det är mer att jag skickar en inbjudan till hans kalender om dag och tid?.
När jag bokade profylaxkurser så frågade jag bara honom om en dag och tid. Jag gick inte in på några detaljer om kostnad eller något sånt heller utan mer bara sa att vi skulle gå och undra vilken dag och tid som passa honom?.
Vi delar inte på kostnaden där heller. Detsamma med gravidförsäkring. Jag fixar det och säger sen att vi är försäkrade. Men jag säger ingenting om kostnad då heller och jag kräver inte pengar för detta av honom heller.
Mina kompisar som ska ha barn sitter hemma och gemensamt läser på och diskuterar och räknar. Jag har aldrig tänkt tanken på att vi ska sitta och räkna kronor och ören.
Vi gör såhär med allt i livet för övrigt. Typ han bokar en weekend och så frågar han om jag kan den helgen och så ber han mig packa väskan. Jag vet inte va jag ska och han betalar då allt också. Jag gör samma sak med honom. Frågar typ om han också är sugen på värme och säger sedan datum och tider som vi ska vara borta och så lägger han in det i kalendern.
Är vi konstiga??