Jag är tydligen snål
Min dotter var hos familjemedlemmar på pappans sida när han och hans fru åkte utomlands. Då verkar det som att hennes fastrar fick betala mat och fika, och att de inte hade råd. De äter mycket ute till skillnad från min familj. Ja, jag har hennes barnbidrag, men det handlar jag kläder och fritidsaktiviteter för, och sparar det som inte går åt. Jag shoppar inte kläder åt henne bara för att när hon redan har. Hon är hos mig i veckorna och åker till hans familj under ledigheter. Senaste halvåret har min dotter tjatat mycket om sitt barnbidrag, och hennes bonusmamma säger till henne att jag tar hennes pengar och köper mat och saker till familjen (har dottern berättat). I alla fall, när pappan och hans fru var borta fick jag sms av dottern när hon redan satt på fik och restauranger, att jag skulle betala med hennes barnbidrag. Det har också hänt innan att hon bett om pengar till kläder när hon är ute med den familjen och de inte vill lägga ut. Jag betalar gärna, för mina upplevelser och mysiga fikabesök med dottern. Inte för andras. Är jag helt fel ute eller? Hon ville också åka med farmor och fastrarna till Turkiet och frågade mig om jag kunde betala för henne. Jag vet inte varifrån de har fått för sig att jag har pengar, jag är föräldraledig. Och betalar rätt mycket i underhåll för hennes storebror som bor där på heltid. Är jag snål som inte betalar en fika? Hennes bonusmamma var arg över att jag nekat dottern fika, vilket då blir lätt för min dotter att hålla med om för jag sa ju nej