• Anonym (TS)

    Mår så dåligt

    Snälla ge mig stöd.

    fick precis missfall i v 6 som nybliven 40-åring, och känner bara att det nu är helt kört. Kommer aldrig få syskon till mitt barn.

    Har gråtit hela dagen och natten och kan inte tänka klart.

    Det här är mitt andra missfall med en lyckad grav emellan, men jag har skenande panik att jag aldrig kommer få mitt andra barn nu. Tiden är slut.

    Vad ska jag göra? Är så hjärtskärande nattsvart ledsen att jag inte klarar av att tänka eller exister nästan just nu.

  • Svar på tråden Mår så dåligt
  • Anonym (S)

    Åh, det är klart att du är jätteledsen, men det är verkligen inte försent med ett syskon. Många kan få barn även efter 40 och det verkar som om du kan vara en av dem eftersom du just varit gravid. Ge inte upp hoppet och var glad för det barn du har, kram

  • Anonym (Mamma)

    Hej
    Vill du få ett barn till så ge inte upp.
    Fick 3 ma/mf innan det väl blev en bebis denna gång, han är snart 2v. 
    Denna graviditet har varit väldigt bra, lite extra kontroll pga lite högt blodtryck (men inget jag känt av). Jobbade till 5 dagar innan igångsättning v 37+0. 
    Blir snart 45 år. Förlossningen gick på 4.5 tim från start med endast lustgas. 
    Så det finns tid 
    Lycka till 

  • Anonym (TS)
    Livnerström01 skrev 2022-11-10 08:11:34 följande:

    Du har väl redan ett barn? var glad för det, folk ska alltid ha mer och vara hagalna, inte klokt.


    Jag älskar mitt barn men jag vill ju skaffa ett syskon också för att ge mitt barn den glädjen under uppväxten och tryggheten att ha någon när vi föräldrar blir gamla.
  • Anonym (TS)
    Anonym (S) skrev 2022-11-10 08:21:22 följande:

    Åh, det är klart att du är jätteledsen, men det är verkligen inte försent med ett syskon. Många kan få barn även efter 40 och det verkar som om du kan vara en av dem eftersom du just varit gravid. Ge inte upp hoppet och var glad för det barn du har, kram


    Jag försöker. Vill så gärna, så innerligt gärna och tiden känns som den är så brutalt emot mig.
  • Anonym (M)

    Känner så med dig, vet hur ont det gör att få missfall. Förstår även att du känner att tiden är emot dig men du har ju nyligen lyckats bli gravid så tåget har ju inte gått ännu. Att få missfall är ju väldigt vanligt och visst är det större risker ju äldre man är men de flesta som fortsätter att försöka får ju barn. Sörj det som inte blev men sedan är det bara att köra på igen, känns som 40 inte är någon magisk gräns längre heller då många får barn efter det. 


    Strunta i kommentarerna om att du redan har ett barn och att du borde ?nöja? dig, längtan efter syskon är ju inte mindre För det. Att hela tiden ställa saker mot varandra är meningslöst. Såklart du är tacksam och glad för ditt barn som du har.. men längtan är ju densamma. 


    Lycka till och ta hand om dig. Snart är det din tur! 

  • Anonym (TS)
    Anonym (M) skrev 2022-11-10 09:47:24 följande:

    Känner så med dig, vet hur ont det gör att få missfall. Förstår även att du känner att tiden är emot dig men du har ju nyligen lyckats bli gravid så tåget har ju inte gått ännu. Att få missfall är ju väldigt vanligt och visst är det större risker ju äldre man är men de flesta som fortsätter att försöka får ju barn. Sörj det som inte blev men sedan är det bara att köra på igen, känns som 40 inte är någon magisk gräns längre heller då många får barn efter det. 


    Strunta i kommentarerna om att du redan har ett barn och att du borde ?nöja? dig, längtan efter syskon är ju inte mindre För det. Att hela tiden ställa saker mot varandra är meningslöst. Såklart du är tacksam och glad för ditt barn som du har.. men längtan är ju densamma. 


    Lycka till och ta hand om dig. Snart är det din tur! 


    Jag hoppas. Längtan är enormt stark, så jag hoppas ju det går snart igen, det tog sig väldigt fort denna gång så jag håller tummarna för samma sak igen men med en fullgången graviditet. Är bara så oroad att det inte kommer funka.
  • Anonym (Förstår dig)

    Det är inte för sent än. Du hinner. Jag blev gravid när jag var 41. Det blev lillebror till min dotter. Innan det fick jag missfall vid 40 och hade också skenande panik, precis som du beskriver. Jag förstår dig så väl. Att du önskar ett syskon till ditt barn, betyder INTE att du är otacksam över barnet du redan har. Så strunta i sådana puckade kommentarer om de dyker upp. Många är pantade i huvudet och deras intelligensnivå är för låg för att tänka längre än så. IQ fiskmås.

    Jag beklagar ditt missfall och förstår din sorg, ditt lidande och din panik. Jag har varit där. Men kör på omedelbart igen när detta är över, så slösas inte ännu mer tid bort. Jag tror det kommer att funka! Önskar dig lycka till, kram.

  • Anonym (TS)
    Anonym (Förstår dig) skrev 2022-11-10 10:35:15 följande:

    Det är inte för sent än. Du hinner. Jag blev gravid när jag var 41. Det blev lillebror till min dotter. Innan det fick jag missfall vid 40 och hade också skenande panik, precis som du beskriver. Jag förstår dig så väl. Att du önskar ett syskon till ditt barn, betyder INTE att du är otacksam över barnet du redan har. Så strunta i sådana puckade kommentarer om de dyker upp. Många är pantade i huvudet och deras intelligensnivå är för låg för att tänka längre än så. IQ fiskmås.

    Jag beklagar ditt missfall och förstår din sorg, ditt lidande och din panik. Jag har varit där. Men kör på omedelbart igen när detta är över, så slösas inte ännu mer tid bort. Jag tror det kommer att funka! Önskar dig lycka till, kram.


    Tack för din värme och din förståelse. Den här paniken är så stark. Vi kommer såklart köra på direkt och kan ju bara hoppas på att det tar sig fort igen och att det överlever. 
  • Anonym (hm)
    Anonym (TS) skrev 2022-11-10 08:46:10 följande:
    Jag älskar mitt barn men jag vill ju skaffa ett syskon också för att ge mitt barn den glädjen under uppväxten och tryggheten att ha någon när vi föräldrar blir gamla.
    Tråkigt med ditt missfall, men så farligt är det inte att vara enda barnet. Jag trodde först du menade att det var sista chansen att få något barn alls. Du har ju ett barn så inte behöver du känna dig "hjärtskärande nattsvart ledsen".
  • Anonym (L)
    Anonym (hm) skrev 2022-11-10 10:52:00 följande:
    Tråkigt med ditt missfall, men så farligt är det inte att vara enda barnet. Jag trodde först du menade att det var sista chansen att få något barn alls. Du har ju ett barn så inte behöver du känna dig "hjärtskärande nattsvart ledsen".
    Satan så okänsligt. Alla har rätt till dina känslor, vad gör dig så bitter att du inte tycker att man ska få sörja?
Svar på tråden Mår så dåligt