• Anonym (Undrar)

Blev det missfall pga blödningen?

Tänker mycket på mitt MA. Jag fick en färsk blödning en kväll, sen blödde jag ytterst sparsamt brunt men vi åkte ändå på vul. Bebisen levde då och hjärtat slog fint, var jag blödde visste de inte. Jag fortsatte få brunt nån vecka till sen slutade det. Fick reda på att bebisen dött vid kub, i v 9 drygt. Varför börjar man blöda innan bebisen ens dött ? Kan blödningen orsakat att den dog ?

• Svar på tråden Blev det missfall pga blödningen?
  • Anonym (B)

Du började blöda eftersom kroppen började jobba på att stöta ut fostret. Exakt när och hur ett foster dör i den processen vet jag inte och det kan så klart bero på hur långt gången man är. Ibland dör fostret först och kroppen stöter ut det av den orsaken, ibland är det något fel på fostret och kroppen stöter ut det av den orsaken och då lever det så klart ett tag till under processen.

• Anonym (Undrar)

Ok tack för svar. Kroppen är märklig, gjorde kub i v 14 och det va då vi fick reda på att fostret dött i v9, men resten hade fortsatt växa, livmoder och moderkakan. Började blöda runt v 8 eller slutet av v 7. 

• Anonym (B)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-11-08 11:25:52 följande:

Ok tack för svar. Kroppen är märklig, gjorde kub i v 14 och det va då vi fick reda på att fostret dött i v9, men resten hade fortsatt växa, livmoder och moderkakan. Började blöda runt v 8 eller slutet av v 7. 

Ja kroppen är bra märklig =/ Hoppas det går bättre nästa gång.
Svar på tråden Blev det missfall pga blödningen?