• Anonym (Trött som..)

Mår dåligt psykiskt pga. trötthet, gravid!

Har verkligen varit dödstrött nu i ca en vecka, inte bara lite trött utan döds trött vilket nu gjort att jag i två dagar mått jätte dåligt psykiskt pga. detta, känner att ingen förstår mig heller och känner mig misslyckad. :'(

Järn brist är det inte, även om jag var säker på det men proverna visade att dom värderna var super bra!

Är i vecka 10 nu. 

Har varit gravid förut och då hade jag inte denna trötthet alls.

Japp, men får försöka göra något åt saken själv med noll stöd då! Tips? Vad kan hjälpa åtminstonde lite åt tröttheten? 

Jag är så trött att det gör ont över allt! Ben, armar osv.. 

Tacksam för tips!

• Svar på tråden Mår dåligt psykiskt pga. trötthet, gravid!
  • alltärett

Jag var också dödstrött kring den veckan, bara låg i soffan och tittade på serier hela dagarna, orkade inte hålla upp huvudet ens en gång. Mitt järnvärde var också bra. För mig gick det över efter någon vecka i alla fall. Känns inte som att jag kunde göra något åt det, men jag mådde inte dåligt utav det psykiskt eftersom jag tänkte att så länge jag var trött och illamående så betydde det att graviditeten fortskred som den skulle. Det blev som en tröst då. Hellre att jag mådde dåligt och visste att allt var ok än att symtomen försvann och att jag behövde noja över det.

Fick dock ont i kroppen av att bara ligga ner så mycket och det är ju lite onödigt att lägga till på en redan ansträngande situation, så där kan jag rekommendera yin yoga (för gravida). Lugnt, avslappnande och skönt för kroppen.

Hoppas din trötthet går över snart <3

Svar på tråden Mår dåligt psykiskt pga. trötthet, gravid!