Kände/visste du att du var gravid?
Som rubriken lyder; visste du/kände du på dig att du var gravid innan du fick plus på stickan?
Vi är inne på vårt 13:e försök och jag känner som vanligt inget alls, hoppas det inte är kört än, är på ÄL+9 idag.
Som rubriken lyder; visste du/kände du på dig att du var gravid innan du fick plus på stickan?
Vi är inne på vårt 13:e försök och jag känner som vanligt inget alls, hoppas det inte är kört än, är på ÄL+9 idag.
Ja jag kände när ägget fäste.
Ja, för jag har fått samma symptom varje gång, långt innan jag testat.
Första graviditeten ja, var helt 100. Men nu andra var jag lite tveksam.
Nej. Gravid 6 ggr.
det ända som jag la märke till 7 dpo va att min kroppstempratur var 1 grad förhöjd. Jag var övertygad över att jag inte var gravid då jag hade mensverk och ömma bröst en vecka innan bim. plussade 4 dagar innan mens
Mitt ex talade om för mig att vi var gravida och en timme senare fick hon mens.
Hon var så säker på sin kropp men ...
Resulterade i en son som nu är 17.
Saker kan ta olika vinklingar.
Hade ingen aning, plussat 2 gånger.
Vad skönt att ni finns, ni som inte har märkt/känt nåt, då är hoppet inte ute än. Jag hoppas på plus, snart ett år har gått så jag hoppas det är vår tur nu <3
Testade negativt idag, Äl+10.
Anonym4848 och jag är bara jag; när testade ni och fick positivt på stickan?
Ja, märkte tidigt att något var fel med kroppen men tror jag förträngde det.
Anonym4848 och jag är bara jag; när testade ni och fick positivt på stickan?
Självklart. Jag kände mig gravid dagen efter... Har aldrig testat positivt. Däremot gjorde jag ultraljud, efter 4 månader. För jag hade spytt ca var tredje vecka och jag orkade inte gå upp ur sängen alls efter en månad...
Första graviditeten kände jag på mig att jag skulle bli gravid direkt efter sexet. Liksom en magkänsla/"där tog det sig"-känsla. Egentligen var det ingen planerad graviditet (även om jag hade längtat länge) vilket gjorde känslan väldigt udda. Sedan blev jag illamående typ 6 dagar innan jag ens plussade. Vet inte ens om det ens ska vara möjligt, men illamåendet höll i sig från 6 dagar innan plus tills vecka 20 typ...
Andra graviditeten hade jag en svag magkänsla att det skulle bli en graviditet den månaden (planerat), men framförallt fick jag extrem mensvärk när ägget fäste. Utöver det kände jag inget speciellt innan plusset.
Första gången , nej tänkte inte alls då vi inte planerade men slarvat , va ung, gjorde abort.
Andra gången hade vi försökt över två år och gjorde ivf, tog sig och hade en positiv känsla det faktiskt tagit sig. Blev ett barn.
Tredje gången , blev gravid på första försöket och hade en känsla det tagit sig. Samtidigt hade jag en jobbig känsla det inte skulle gå vägen och blev inte förvånad när vi upptäckte MA på kub. Jag visste fostret hade dött.
Samma man alla gångerna.
Denna ggn kände jag på mig. Får väldigt tidigt innan mens kramper. Men denna ggn var de inga kramper kände mig trött o så hungrig. Toabesök ofta redan innan plusset.
Låter flummigt men ja.
3-4 innan förväntad mens satt jag i bilen och en låt på radion startade, fick alltid ångest av den pga att jag associerade den med en tid när jag förlorat en graviditet och mådde väldigt dåligt. Kom på mig själv med att sjunga med istället för att stänga av och på något sätt fattade jag då att jag var gravid!
Så inget fysiskt, men tror kroppen fattar och talar om det innan man själv har förstått:)