• rn85bn

Är Pride en god netto-kraft i samhället?

Ingen organisation är perfekt, men det viktiga är väl att dess netto-kraft är positiv.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är Pride en god netto-kraft i samhället?
  • rn85bn

Bump, skulle gärna se säg 50 svar här, jag tycker detta är intressant särskilt eftersom Pride inte är folkvalda, men väljer ändå att representera en grupp människor..

• Daisy28

Lyssnade man på Bertozzis tal i lördagskväll förstår man behover av en priderörelse

• jeanette02

Tror att det snarare skapar splittring och avståndstagande hos många. 
    Tanken är såklart god men verkar vara en ganska exkluderande organisation eller el jippo. 
    Inte en enda av mina homosexuella vänner vill kännas vid priderörelsen.
    De vill bli sedda som de vanliga människor de är. Varken mer el mindre. Känslan de förmedlar inför Pride och hela Hbtqi rörelsen är att det är en samling uppmärksamhetstörstande crazy människor.
    Ja och tyvärr det känns ju precis så ibland. 

• rn85bn
    Daisy28 skrev 2022-12-12 13:12:45 följande:

Lyssnade man på Bertozzis tal i lördagskväll förstår man behover av en priderörelse

Vet inte exakt vad du refererar till, men man kan ju faktiskt göra livet bättre för orättvist lidande HBTQ-personer på andra sätt än så Pride (påstår sig) gör det..
  • rn85bn
    jeanette02 skrev 2022-12-12 13:25:35 följande:

Tror att det snarare skapar splittring och avståndstagande hos många. 
    Tanken är såklart god men verkar vara en ganska exkluderande organisation eller el jippo. 
    Inte en enda av mina homosexuella vänner vill kännas vid priderörelsen.
    De vill bli sedda som de vanliga människor de är. Varken mer el mindre. Känslan de förmedlar inför Pride och hela Hbtqi rörelsen är att det är en samling uppmärksamhetstörstande crazy människor.
    Ja och tyvärr det känns ju precis så ibland. 

Är ungefär det jag också upplever. HBTQ-personer vill gärna se mindre orättvisa riktat mot dem, men de vill inte representeras av Pride för det. Sjukt egentligen att det är OK att man kan skapa en organisation och prata för alla man drar in..
  • Daisy28
    rn85bn skrev 2022-12-12 13:30:39 följande:
    Är ungefär det jag också upplever. HBTQ-personer vill gärna se mindre orättvisa riktat mot dem, men de vill inte representeras av Pride för det. Sjukt egentligen att det är OK att man kan skapa en organisation och prata för alla man drar in..
    Det är väl som alla anonyma skrikhalsar som säger sig representera vanliga svenskar
  • rn85bn

Bump, var är 50 svar? :)

Svar på tråden Är Pride en god netto-kraft i samhället?