Är Pride en god netto-kraft i samhället?
Ingen organisation är perfekt, men det viktiga är väl att dess netto-kraft är positiv.
Ingen organisation är perfekt, men det viktiga är väl att dess netto-kraft är positiv.
Bump, skulle gärna se säg 50 svar här, jag tycker detta är intressant särskilt eftersom Pride inte är folkvalda, men väljer ändå att representera en grupp människor..
Lyssnade man på Bertozzis tal i lördagskväll förstår man behover av en priderörelse
Tror att det snarare skapar splittring och avståndstagande hos många.
Tanken är såklart god men verkar vara en ganska exkluderande organisation eller el jippo.
Inte en enda av mina homosexuella vänner vill kännas vid priderörelsen.
De vill bli sedda som de vanliga människor de är. Varken mer el mindre. Känslan de förmedlar inför Pride och hela Hbtqi rörelsen är att det är en samling uppmärksamhetstörstande crazy människor.
Ja och tyvärr det känns ju precis så ibland.
Lyssnade man på Bertozzis tal i lördagskväll förstår man behover av en priderörelse
Tror att det snarare skapar splittring och avståndstagande hos många.
Tanken är såklart god men verkar vara en ganska exkluderande organisation eller el jippo.
Inte en enda av mina homosexuella vänner vill kännas vid priderörelsen.
De vill bli sedda som de vanliga människor de är. Varken mer el mindre. Känslan de förmedlar inför Pride och hela Hbtqi rörelsen är att det är en samling uppmärksamhetstörstande crazy människor.
Ja och tyvärr det känns ju precis så ibland.
Bump, var är 50 svar? :)