Byta yrke?
Hejsan
Jag har funderat länge på att helt byta yrke. Nu jobbar jag inom skola och utbildning men jag känner att det för varje år blir lite värre . Det kan vara stressigt och mycket att göra, men det värsta tycker jag är alla problem som inte går att lösa. Det finns inga pengar, ingen tid, ingen personal och problem som samlats på hög ignoreras.
Det finns fortfarande många saker i mitt jobb som jag älskar. Det finns också många som har det mycket värre än vad jag har det. Jag har det nog rätt bra, men det är svårt att vara glad på jobbet med allt som inte fungerar. Det blir också värre att läsa om alla som lämnar skolvärlden och hittar ett nytt drömyrke. Jag tror inte att det är så enkelt för alla jobb är inte fantastiska hela tiden. Då vill jag inte lämna ett yrke som jag egentligen tycker om bara för att inse att alla jobb egentligen likadana.
Nu går det att få bidrag för att studera och vi kan klara oss på bara en lön. Min man tycker att jag ska byta, men jag vet inte vad jag vill göra istället. Jag har ingen dålig lön heller och vi har lån på boende och bil, så det blir mycket pengar som vi förlorar. Vad händer då om jag byter till något som jag inte trivs med?
Hur skulle ni tänka? Hur trivs ni med era jobb och arbetsuppgifter? Har ni några tips på hur man ska stå ut när motivationen tryter? 😊