Bästa produkterna för att öka chansen att bli gravid?
I somras slutade jag med mina mini-piller. Min cykel har varit oerhört ojämn efter det men börjar äntligen bli allt jämnare. Fortfarande lite kort fas mellan ägglossning och mens, men uppe på 12 dagar nu iaf, ska ju helst ligga mellan 14-15 dagar. Men var bara 9 dagar första månaderna.
Förra månaden tror jag att jag fick kemisk graviditet. Jag hade svaga streck på flera test och Sedan när jag tog fler test blev de negativa några dagar senare, jag hade gravidsymtom (har två barn sedan innan så kände igen) och mensen kom på dag 15 typ men helt annorlunda och längre än vanligt.
Min man jobbar på annat ort och vi är 35, jag och 40, han så vi har kanske inte samma chanser som förr. De andra barnen blev vi gravida med innan vi ens började försöka.
Har ni tips på receptfria produkter man kan köpa för att öka chansen att bli gravid? Något för kvinnan? Något för mannen? Speciellt glidmedel? Det känns som det är nu eller aldrig. Går det inte naturligt inom ett halvår så är vi nog nöjda med våra två barn.