• Asong

Äldre mammor?

Hej, jag har fyllt 45. Någon mer över 40? BF 5/6 med barn nr 4. De andra är 21,18 och 11.

• Svar på tråden Äldre mammor?
  • Emmo77

Blir 45 nu i november. Har barn födda 07 och 14. Troligtvis igångsättning imorgon så blir en född 22 också. 

• Sofian81

Är 41 och i v. 5. Har två barn sedan innan födda -12 och -14, så det blir en liten sladdis. Känner mig som en nybörjare på det här med graviditet igen, haha!

• Brallans

Jag är 40 år och i vecka 5, har en dotter född 16 så känns som jag glömt bort allt... hoppas denna vill stanna och då blir BF 3/7.. 

• SunnyP

Jag är 41 och väntar vårt 5e barn, är i vecka 18 nu och våra andra barn är födda 06,07,08,08.

• Asong

Jag blir så andfådd! Kan inte minnas att deg var så med de andra barnen. Går upp för trappan och måste lägga mig och vila... 

Hur mår ni? 

• Emmo77

Jag hade faktiskt en strålande bra graviditet denna gång , förutom lite högt blodtryck men inget jag besvärade av förren i slutet. 
    Sen var ju mitt inre  termostat helt trasigt så ständigt svettig men....
    Jobbade som personlig assistent natt till ca 1 v innan igångsättning v 37+0. 

• Asong

Grattis Emo77! Hur gick förlossningen? Mår den lill* bra? Hur känns det nu? 

Emmo77 skrev 2022-11-13 04:21:46 följande:

Jag hade faktiskt en strålande bra graviditet denna gång , förutom lite högt blodtryck men inget jag besvärade av förren i slutet. 
    Sen var ju mitt inre  termostat helt trasigt så ständigt svettig men....
    Jobbade som personlig assistent natt till ca 1 v innan igångsättning v 37+0. 

• Emmo77

Tack  Förlossningen gick väl lite som tänkt.... snabbt 4.5 tim efter igångsättning så var han ute. Akutlarm då hans  hjärtljud gick ner men han kom ut av sig själv och akutlarm på barn då navelsträngen 2 varv runt hals men barn kunde gå igen då han började skrika när de kom. 
    Lite gulsot på honom och mitt blodtryck gjorde att vi fick stanna kvar några nätter men nu mår vi hur bra som helst. Drygt 2 v är han nu och gått förbi sin födelsevikt med ca 200g. 

• Fjäril 27
    Dalatösen78 skrev 2022-11-30 09:01:26 följande:

Nyss fyllda 44. Vecka 7❤️
    Två barn födda-06 och -09.

Lite nyfiken från en 44 åring som själv försöker bli gravid. Vart du gravid spontant?
  • Dalatösen78
    Fjäril 27 skrev 2022-11-30 09:25:21 följande:
    Lite nyfiken från en 44 åring som själv försöker bli gravid. Vart du gravid spontant?
    Spännande,önskar er all lycka😍
    Ja det var spontant.Har haft hormondpiral ett tag fram tills för några månader sedan.
    Mådde fruktansvärt dåligt av spiralen.
    Har alltid känt av ägglossningen tydligt.Månaden jag blev gravid,tedde sig kroppen annorlunda. Kändes som att jag hade två ägglossningar. På den vägen är det💛
  • Fjäril 27
    Dalatösen78 skrev 2022-11-30 09:38:17 följande:
    Spännande,önskar er all lycka😍
    Ja det var spontant.Har haft hormondpiral ett tag fram tills för några månader sedan.
    Mådde fruktansvärt dåligt av spiralen.
    Har alltid känt av ägglossningen tydligt.Månaden jag blev gravid,tedde sig kroppen annorlunda. Kändes som att jag hade två ägglossningar. På den vägen är det💛
    Grattis!!! :)
Svar på tråden Äldre mammor?