Min son är 4 år, har fortfarande blöja
När min son började om förskolan efter sommarlovet blev förskolepersonalen förvånade (och lite besvärade) över att han hade blöja på sig fortfarande. Jag höll med om att jag ville att han ska bli blöjfri. Han har däremot alltid sett på aktiviteten som ett straff, att gå på toalett eller potta alltså. Han skriker, slänger sig på golvet och slåss om man försöker sätta honom där han ska vara. Jag är väldigt ledsen över hur det är. Förskolepersonalen erbjöd sig att börja potträna på förskolan, de gör normalt inte det men eftersom han är "sen". Han verkar inte bry sig om att han blir blöt och går iväg och gömmer sig och bajsar istället för att söka kontakt. De gånger vi låtit honom gå runt naken kan han bajsa lite överallt och sedan lägga något över det för att dölja. Jag tog upp på 4-årskontrollen på BVC om blöjanvändandet men det var inget konstigt alls sa hon, men på 1177 står det att man ska söka vård om barnet bajsar ner sig efter 4 års ålder. (????) Han kan heller inte svara på hur gammal han är, trots att vi ofta pratat om det samt haft kalas osv.... Jag känner mig nedstämd och orolig över allt detta. Det känns hemsk men det känns som att det är något fel på honom. :(