• Ljn

Är jag gravid?

Hej! 

första gången jag skriver här. Måste bara få skriva av mig och se om det är värt att våga hoppas? 

Jag och sambon hade sex dag 9 efter första mensdagen. Jag tempar varje dag och hade en rejäl sänkning dag 11 och en rejäl höjning dag 12 (20/10) som därefter sänktes lite igen och sen har legat stabil. Sedan dag 11 har jag varit otroligt svullen i magen , haft molvärk mer eller mindre konstant och smärta ut i ländryggen och det har än så länge inte avtagit. Brösten är svullna men ömmar inte så mycket. 

idag borde jag då vara på äl+ 6 om jag har räknat rätt. Är det tidiga tecken på graviditet jag känner eller bara vanlig älvärk och lite önsketänkande? 

help! 

• Svar på tråden Är jag gravid?
  • EnAnonumius
    Ljn skrev 2022-10-26 16:10:49 följande:
    Är jag gravid?

Hej! 

första gången jag skriver här. Måste bara få skriva av mig och se om det är värt att våga hoppas? 

Jag och sambon hade sex dag 9 efter första mensdagen. Jag tempar varje dag och hade en rejäl sänkning dag 11 och en rejäl höjning dag 12 (20/10) som därefter sänktes lite igen och sen har legat stabil. Sedan dag 11 har jag varit otroligt svullen i magen , haft molvärk mer eller mindre konstant och smärta ut i ländryggen och det har än så länge inte avtagit. Brösten är svullna men ömmar inte så mycket. 

idag borde jag då vara på äl+ 6 om jag har räknat rätt. Är det tidiga tecken på graviditet jag känner eller bara vanlig älvärk och lite önsketänkande? 

help! 

I stället för att få folk att leka "snillen spekulerar", så kan du skaffa dig konkreta besked genom följande  sätt..

* Gå till MVC, och ta ett graviditets test.
    * Eller gå till ett apotek och köp ett graviditetstest och testa själv hemma.

Bara två förslag så..

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Suck)

Nej ts.... Vid dag 11 har ägget knappt släppts från äggstockarna, sedan ska det befruktas och så tar det ca en vecka innan det ens fäster i kroppen och sedan ytterligare en vecka innan det ger utslag på test och ger NÅT slags symptom. Om du är svullen och öm osv så beror det INTE på graviditet. Det är helt normala symptom inför mens och även om det inte är det så har ägget som sagt inte ens fäst i kroppen än.

• Anonym (Inte riktigt sant…)

Anonym suck du kan ha fel. jag fick positivt på äl sticka på dag 10 och fick plus sju dagar efter med ett cb early. 
    ts lita på din magkänsla säger jag
    lycka till :)

Svar på tråden Är jag gravid?