• sanna000

Molvärk och möjligtvis nidblödning??

Hej alla! 
    Jag misstänker att jag kanske är gravid.
    Använder mig av Natural Cycles sen två månader tillbaka.
    Började få molvärk bara 3-4 dagar efter ÄL  och det slutar inte. Har aldrig varit med om detta innan, speciellt inte så långt innan mens. Ska ha mens om 8 dagar. Brukar oftast få mensvärk när mensen är väldigt nära, max en dag innan.  Idag är jag på ÄL+6.
    Känns som svag mensvärk, men ändå inte. Nästan en liten hugg känsla på både höger och vänster sida, men även i mitten.
    Kommer och går.
    Men nu i eftermiddags fick jag en ljusrosa blödning?? Kan det vara en nidblödning?
    Är öm i brösten, trött och behöver kissa ofta. Känns så annorlunda denna gången? Vad tror ni och vad har ni varit med om och sedan plussat?
    Kramar

• Svar på tråden Molvärk och möjligtvis nidblödning??
  • Vesterly

Hej! Hur har det gått för dig? Jag upplever exakt samma som du beskriver och är nu på ÄL+9. Har du hunnit testa dig sedan du skapade inlägget? Glad

• alynda

Det låter väldigt tidigt med värk från dag 3-4 efter ÄL. Normalt fäster nämligen inte det befruktade ägget förrän dag 5. Jag funderar lite på utomkvedshavandeskap, men även då låter det tidigt för smärta. Kanske mer troligt att du har en liten cysta (de är nästan alltid ofarliga men kan vara smärtsamma). jag fick själv sådana allt som oftast i samband med ÄL under en period, då med pyttesmå rosa mellanblödningar och vissa samlagssmärtor. Barnmorska eller gynekolog kan kolla på UL om det är vad du har.

• Anonym (Nja)

Har du tagit äl test som bekräftat att du haft äl? Kanske har du senare ägglossning och det är ägglossnings känningar du har. Det kan ge dom symptom du har.

Svar på tråden Molvärk och möjligtvis nidblödning??