Anonym (Issy) skrev 2022-10-22 12:51:19 följande:
Hade du varit hård och förstoppad och blod kom i samband med att du bajsar så hade det nästan garanterat varit spricka eller hemorojd.
Men att du inte är hård i magen och ändå blöder, så tycker jag att du ska ringa 1177 och rådfråga. Det är inte säkert att du behöver stressa till akuten idag, rött blod betyder färsk blödning, det hade varit värre om det var gammalt blod som kom från längre upp i tarmen.
Men vc på måndag är nog ingen dålig idé.
Men ring 1177 så att du kan få ett ordentligt råd, säger de åk in så åk in.
Spontant tror jag inte du behöver oroa dig, inte för bebisen i allafall. Men det kan ju vara skönt för dig att få det kollat.
Jag ringde. Dom tyckte jag skulle åka in och kolla upp och evetuell remiss till gyn (behövs tydligen remiss eftersom jag bara är i vecka 8). Jag var inte orolig för bebisen innan, men nu blev jag det, men antar att det hör till.
Kan ju bara bra att kolla upp så behöver jag ju iallafall inte ångra mig efteråt att jag inte kolla upp de, till exempel.
Jag har lite ont i magen också, men sitter så långt upp så tror kanske inte det har med graviditeten att göra den värken (?).