Fattiga vänner jobbigt att ha
Har bara fattiga vänner suger jag vill åka till en massa ställen har råd men inte dem jobbigt. Vill till lndon. har råd men ingen åka dit med
Har bara fattiga vänner suger jag vill åka till en massa ställen har råd men inte dem jobbigt. Vill till lndon. har råd men ingen åka dit med
vad har du för inkomst? är alla dina kompisar arbetslösa/bidragstagare?
Förstår din frustration. Jag har samma dilemma, också mest fattiga vänner som aldrig har råd mer annat än det nödvändiga.
Jag som har det relativt gott ställt och inte märker mycket av den globala krisen med inflation och höga mat och elkostnader som de flesta kämpar med, har nästan svårt att förstå hur människor kan ha det så dåligt i vårt land, trots att många har heltidsjobb.
Vi var tex ett gäng som växte upp och delade allt i tonåren och då märktes inte skillnaderna på samma sätt. Men sen utvecklades allas liv i olika riktningar och med helt olika förutsättningar. De som kom från arbetarfamiljerna gick det illa för, vissa riktigt med alkoholism och missbruk, ensamstående med barn och kärva omständigheter. Alla kämpar de med att få pengarna att räcka. De har inte råd att gå till tandläkaren nånsin eller kunnat spara ihop buffertar till nödvändigheter och dyl. Än mindre resor och restaurangbesök eller saker som att hänga med mig på kulturevents och konserter som är mina största intressen. Ofta får jag gå själv eller bjuda, eftersom de inte mår bra av obalansen och tackar nej eftersom de känner att de står i skuld, vilket jag skiter i eftersom jag bara vill ha sällskap och inte förväntar mig att få tillbaks. Jag vet ju hur kärvt de har det.
Brukar du bjuda dina vänner eller hur gör du om du vill ha med dem? Eller reser du själv?
Varför umgås du med fattig? Skaffa rik vänner!
Finns fullt av billiga nöjen som även fattiga har råd med, eller som inte blir dyrt för en någorlunda rik att bjuda en fattig på.
Tex hemmafest med nån hemlagad pastarätt och så en 5l dunk hembränt med blanddricka. Hela kalaset går på kanske sådär lite över tusen kronor för tio pers. Ofta roligare än en resa med.
Eller göra som när man var unga, (ok lite sent på året nu) och ha utefest med 5l hembränt och massvis av korv med bröd som man grillar, sitter och pratar strunt vid en lägereld och har det trevligt. Där hamnar vi nog på max 1000 spänn på 10 pers.
Du prioriterar dåligt, fattig vän är skräp.
Varför umgås du med fattig? Skaffa rik vänner!
Du prioriterar dåligt, fattig vän är skräp.
Finns fullt av billiga nöjen som även fattiga har råd med, eller som inte blir dyrt för en någorlunda rik att bjuda en fattig på.
Tex hemmafest med nån hemlagad pastarätt och så en 5l dunk hembränt med blanddricka. Hela kalaset går på kanske sådär lite över tusen kronor för tio pers. Ofta roligare än en resa med.
Eller göra som när man var unga, (ok lite sent på året nu) och ha utefest med 5l hembränt och massvis av korv med bröd som man grillar, sitter och pratar strunt vid en lägereld och har det trevligt. Där hamnar vi nog på max 1000 spänn på 10 pers.
Ingen fara, i framtiden riskerar du bli lika fattig som dina vänner så mitt råd är att hålla kvar de.
Ingen fara, i framtiden riskerar du bli lika fattig som dina vänner så mitt råd är att hålla kvar de.
Vill du ha pengar eller vänner?
Det är lite oklart över dig känns det som.
Vill du ha pengar eller vänner?
Det är lite oklart över dig känns det som.
Jag vill rekommendera något annat för dig än vänner.
En SFI-kurs.