• Malin 845

Ni som ruvat på en blastocyst, när har ni vågat testa?

Som frågan lyder: när har ni testat som ruvat på blastocyst? Gjorde FET igår och är på ruvardag 1 idag. Ska såklart inte testa de närmsta dagarna men kanske i mitten eller slutet av nästa vecka, om jag inte kan hålla mig..
    när testade ni? Och om ni fick positivt test, när kom det? :) 

• Svar på tråden Ni som ruvat på en blastocyst, när har ni vågat testa?
  • Jag är bara jag

Testat som tidigast via blodprov 13 dagar efter FET. Dagen före TD alltså. Alltid tagit Pregnyl vid insättning så inte kunnat testa så mycket tidigare. Och inte velat. Testade 3 ggr på raken om jag minns rätt med vanligt test, men det godkändes inte som minus så fick ändå ta blodprov. Tog bara det resterande gånger.

• Ellie

Jag började testa på RD 5. Negativt då, men mycket svagt positivt från RD 6.

• Malin 845

Tack för svaren :) är bara på rd 2 idag så tiden går långsamt.. kanske tar en på rd 5, har många test hemma :) 

• Jag är bara jag
    Emerald6 skrev 2022-10-25 13:35:50 följande:
    Vad är FET, RD och TD 🙂
    FET= frozen embryo transfer
    RD- antal dagar man ruvat, dvs antal dagar som gått sen insättning
    TD- testdag, dvs den dag man fått som datum av kliniken att testa
  • ttcjuliaa

Testade mycket svagt på RD 5 med en 5-dagars. Använde babyplan testa tidigt då.

• Malin 845

Jag testade också väldigt svagt på rd 5, men idag på testdagen känns det på riktigt :) 

• ttcjuliaa
    Malin 845 skrev 2022-10-25 16:59:36 följande:

Jag testade också väldigt svagt på rd 5, men idag på testdagen känns det på riktigt :) 

Se där! Stort grattis! Skrattande
Svar på tråden Ni som ruvat på en blastocyst, när har ni vågat testa?