• Anonym (Jag)

Någon som bara vetat att de var gravida?

Det har hänt mig vid de tre senaste, nu sist idag... Hade inte en tanke på att det kunde vara så och helt plötsligt slog det mig bara... Och visade sig stämma.

Finns det någon annan här som varit med om det?

• Svar på tråden Någon som bara vetat att de var gravida?
  • Anonym (Jag)

Ingen som varit med om det? Vare sig vid planerat eller oplanerad?

• Anonym (,)

Vet att det tog sig vid sista ägglossningen. För tidigt att testa, men jag är helt säker. Känner det i kroppen.

• Anonym (E)

Med den första var jag var helt medveten i princip på dagen. Hade en annorlunda känsla i kroppen.  Den andra graviditeten så var det andra förutsättningar (ivf) så ... jag fick reda på det tidigt men hade inte känslan själv som första gången.

• Anonym (Jag visste)

Jag visste, det kändes i hela kroppen och då försökte jag inte bli gravid vi hade skyddat oss. När jag testade första gången hade det gått för kort tid så testet var negativt jag plussade några dar senare. 

• Anonym (Jo)
    Anonym (Jag visste) skrev 2022-10-17 23:44:21 följande:
    Jag visste, det kändes i hela kroppen och då försökte jag inte bli gravid vi hade skyddat oss. När jag testade första gången hade det gått för kort tid så testet var negativt jag plussade några dar senare. 
    Samma här
  • Anonym (Joo)

Senast jag blev gravid (extremt oplanerat eftersom jag skyddar mig) så kände jag direkt efter samlaget att "aj fan jag blev gravid nu". Min man skrattade åt mig eftersom jag.. jag har p piller (hade dock missat fyra piller de senaste tre veckorna pga stress). 
    Nåväl tänkte jag, jag överdriver... 

En vecka senare kände jag... Nä jag är nog gravid. Ännu en vecka senare plussade jag. 

Så ja. Man kan känna, men frågan är om jag skulle kännt om jag inte slarvat med pillren, det kan jag inte svara på. 

Däremot har jag extremt tidigt båda mina andra planerade  graviditeter vetat att jag är gravid. Känslan och att jag kan känna att min kropp blir annorlunda. (Dessvärre har jag haft denna känsla typ 5 gånger då jag inte varit gravid så man kan nog inte lita på den heller).

• Anonym (Jag visste också)

Jag kände typ när ägget fäste! Jag var helt säker och kände i hela kroppen att jag var gravid. Testade typ varje dag fram tills jag skulle fått min mens 😂 det var ej planerat. 

gången innan visste jag inte. det slog mig först när jag sa till en kompis något om att kaffe gjorde att jag mådde illa. så sa min kompis ?haha du är inte gravid??  då insåg jag omedelbart att jag var gravid.

vi försöker just bli Gravida, 4 dagar till mens och känner INGET. 
    eftersom jag känt det de andra gångerna så känns det som att det inte tagit sig denna månad heller..

• Anonym (Jepp)

Alla fyra gånger har jag fått någon slags uppenbarelse och bara insett det från en sekund till en annan. Alla gångerna dessutom väldigt tidigt. Det har inte ens hunnit gå över tiden så mkt att jag skulle kunna skylla på det utan har legat inom normalspannet. Menscykeln har varit 28-30 dagar och någon enstaka gång 31-32 dagar och så har jag bara vetat dag 29 att jag är gravid. Tycker det är häftigt! Skönt åt andra hållet också. Jag kan vid något enstaka tillfälle när jag varit  riktigt sen med mensen avfärda det för jag vet att jag inte är gravid. 

• Mrs Moneybags

Jodå. När jag blev gravid med min son visste jag det från hjässan ner till lilltårna innan jag ens testade. Det var som om allt i hela kroppen kändes annorlunda. Jag kan säga att ca en vecka innan BIM började jag ana det, sedan blev det bara starkare för varje dag. 

Har varit gravid en gång innan dess också och det var samma sak. 

• Anonym (Anon)

Den enda gången jag har plussat så var det när jag VERKLIGEN INTE trodde jag var gravid. Jag hade inte några symtom alls och kände på mig att mensen var på G. Alla andra månader trodde jag att jag var gravid och hade överanalyserat min kropp och eventuella symtom. Nu sitter jag här med en rund mage i vecka 26. :) 

Svar på tråden Någon som bara vetat att de var gravida?