Inneboende regler?
Hej! Skriver här då jag behöver lite input på min situation, om jag är orimlig eller inte. Jag har en inneboende tjej som är väldigt rar och fin, gillar henne verkligen.
Det som dock blivit lite problematiskt tyvärr är hennes pojkvän som nu mer eller mindre flyttat in till oss. I början var han här kanske varannan natt och varannan natt hemma hos sig men numera är han här varje natt. Anledningen enligt honom är då han själv hyr ett rum och inte kommer överens med sin rumskompis. det som känns lite fel är att han då är här hemma medan min inneboende är på jobbet. Han har inget fast jobb utan jobbar någon kväll i veckan varför han går upp ca 12-13 på eftermdidagen varje dag. Min inneboende går till jobbet vid 08 (och jag vid 07 ca) och då lämnar hon nyckeln till honom och låser därför inte dörren när hon går. Så nummer 1 är att jag inte gillar att det är olåst fram till på eftermiddagen, nummer 2 är att jag inte gillar att han har nyckeln till oss över huvud taget då han senast för en månad sen slarvade bort sina egna nycklar för 3e gången så han behövde anlita låssmed.
nummer 3 är att det nu är en tredje person som förbrukar el och vatten här hemma trots att min inneboende betalar en fast hyra.
är jag orimlig som tycker detta är lite jobbigt? Om inte, vad kan jag säga till min inneboende och hur?