• Anonym (Inger)

Han vill ha barn- inte jag

Jag har två barn på 8 och 4 år, är separerad från barnens pappa. Mitt yngsta barn har varit väldigt svår och extremt jobbig helt ärligt. Det är förmodligen en NPF-diagnos bakom detta och ska utredas. Hur som helst, jag är utmattad och vill inte ha fler barn. Jag är 110% säker på detta, vill inte ha fler barn pga jag har fullt upp med de två barn jag redan har. 
    Jag är snart 30 år. Träffat en man som också är 30 som har ett barn på 2 år. Han vill ha flera barn. Vi har träffats 2 månader och jag har sagt att jag inte vill ha fler barn, har berättat varför och att jag är utmattad men han tjatar och försöker pressa mig.
    Hans 2åring har han dessutom bara varannan helg, pga han inte klarar av att ha barnet för sin ADHD och att han är "osäker"..Har ifrågasatt honom varför han bestämt vill ha ett till barn när han inte ens klarar av sitt första, får inget vettigt svar utan han blir bara irriterad och lämnar diskussionen.
    Jag antar det är dags att avsluta relationen men det är svårt. Tips mottages tacksamt.

• Svar på tråden Han vill ha barn- inte jag
  • Yllop
    Anonym (Inger) skrev 2022-10-13 12:03:52 följande:

Jag antar det är dags att avsluta relationen men det är svårt. Tips mottages tacksamt.

Detta är ett bra tips.
  • Anonym (D)

Med tanke på att det är hög ärftlighet på NPF, så är det redan förhöjd risk att hans 2-åring ärver hans NPF.

Om ditt barns NPF kommer från din sida av familjen är det ju ytterligare förhöjd risk att ett framtida gemensamt barn kommer ha NPF.

Med tanke på att han inte klarar av sitt nuvarande barn lär allt definitivt hamna på dig om ni skulle skaffa ett gemensamt barn.

Bättre för er båda att gå vidare på varsitt håll om han inte får bättre självinsikt och förstår varför det är en dålig idé att skaffa ett gemensamt barn.

Skulle han vara en ansvarsfulll far som tar hand om sitt barn och faktiskt klarade av att hjälpa och stötta dig med dina barn för att avlasta dig skulle det kunna funka med ytterligare barn.

Med bättre självinsikt om sina begränsningar och förståelse för att ni inte borde skaffa barn tillsammans skulle ni kunna ha en framtid, men nu är det ju inte så. 

• fornminne

Att någon tjatar och försöker pressa en redan efter två månader är ju bara det en varningssignal.

Även om ni hade varit barnlösa.

Att något som inte kan ta hand om sitt första barn, tjatar om fler på någon som inte vill, är sju resor värre. Run Forrest run!

Är han underbar på andra sätt, eller varför överväger du ens att fortsätta träffa en så omogen snubbe?

• Anonym (xxx)
    Anonym (Inger) skrev 2022-10-13 12:03:52 följande:
    Han vill ha barn- inte jag

Jag har två barn på 8 och 4 år, är separerad från barnens pappa. Mitt yngsta barn har varit väldigt svår och extremt jobbig helt ärligt. Det är förmodligen en NPF-diagnos bakom detta och ska utredas. Hur som helst, jag är utmattad och vill inte ha fler barn. Jag är 110% säker på detta, vill inte ha fler barn pga jag har fullt upp med de två barn jag redan har. 
    Jag är snart 30 år. Träffat en man som också är 30 som har ett barn på 2 år. Han vill ha flera barn. Vi har träffats 2 månader och jag har sagt att jag inte vill ha fler barn, har berättat varför och att jag är utmattad men han tjatar och försöker pressa mig.
    Hans 2åring har han dessutom bara varannan helg, pga han inte klarar av att ha barnet för sin ADHD och att han är "osäker"..Har ifrågasatt honom varför han bestämt vill ha ett till barn när han inte ens klarar av sitt första, får inget vettigt svar utan han blir bara irriterad och lämnar diskussionen.

Varför är det svårt att bryta med någon som är omogen, inte inser det själv, och som tjatar på dig redan så här tidigt in i relationen? 
Svar på tråden Han vill ha barn- inte jag