• Dr Börje

Låta din partner ha sex med någon annan?

Det finns ju en uppsjö trådar här där män delar med sig av sina fantasier och tankar runt att få sin fru att ha sex med en annan man. Ibland vill dom se på och t.om delta, ibland inte. I väldigt många fall är det här en fetish som man vill tillfredställa. Inte lika vanligt med kvinnor som delar samma önskan, omvänt. 

Men här kommer då min fråga.
    Hur många här skulle gärna låta sin partner (kvinna, man) ha sex med en annan person (i det här fallet heterosexuellt) bara för sin egen njutnings skull och inte för att tillfredställa just din kink. Att du vill ge det för att du älskar honom/henne och vill att han/hon skall kunna njuta. En kärleksgåva eller något.

Det kan handla om allt från att du vill att din fru skall få ha sex med någon som är mer välutrustad än dig, mer maskulin, muskulös, längre, uthålligare eller vad det nu är. Och att det skulle få henne att njuta mer. Och omvänt - du vill att din man skall få njuta lite extra av en annan kvinna som har attribut som skiljer sig från dig. Större bröst, rakad fitta, trängre, yngre, slankare, tjockare eller vad det nu är. 

Så om vi bortser från eventuella fetisher utan bara utgår ifrån generositet. Ser vi någon skillnad mellan könen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Låta din partner ha sex med någon annan?
  • Anonym (Conny Lingus)

Jag fantiserar om att hon ska ha sex med en annan man eller kvinna, och jag vill vara med. I min dröm är det skönt för alla, inte bara för henne.

• PorterPelle

Vi har sex med andra en till två gånger i månaden på olika klubbar och oftast är vi i samma rum och ser vad den andra gör. Den närheten och att se den andra tänder oss enormt. Men vi kan också gå iväg till olika rum med andra sexpartners och ha det skönt var och en för sig och njuta lika mycket av det. Vi får nya sköna (oftast) erfarenheter båda två och vet var vi har varandra. När vi är i olika rum är det oftast med personer vi träffat och knullat med förut så vi vet vilka de är. Nya vill vi gärna lära känna tillsammans så allt är okej. Man skulle kunna se det som att vi är generösa men rädda om varandra.

• Anonym (Man)

Min sambo har bara haft sex med tre killar, mig inkluderat och jag tror faktiskt att de andra två var hennes första pojkvän - typ 15-17 år och han kunde säkert inte ge henne någon riktig upplevelse. Hennes andra var ett ons och jag tror inte heller där att hon fick någon speciell upplevelse serverad om jag ska vara ärlig. Nu är hon typ 10-15 år äldre och har blivit bra på att knulla - jag hade gärna gett henne en upplevelse med någon hon tycker ser bra ut. Jag tror inte det behöver vara någon med större kuk än mig men han får gärna vara en plesaser, grym i sängen och se bra ut. Så hon får en riktig åktur hon kan tänka tillbaka på när hon ligger ensam i sängen. Det skulle vara min kärleksgåva till henne.  

• Anonym (Per Vers)

Jag och frugan är riktigt sugna på att hon ha sex med sin systerson. Han är 30 och gift och min fru är 35. Vi har så bra relation med varandra alla tre och trivs ihop. Hon är så galet intresserad av honom. Vi bor långt borta så när han hälsar på så bor han här i en vecka typ. Tanken på att han ska ligga med sin moster är spännande och sexig. Dessutom en trygghet för att ingen av oss tre skulle vilja att det kommer ut. Vi brukar dricka drinkar och kolla porr när barnen lagt sig. Så sitter vi där kåta och sugna alla tre men har inte vågat ta steget ännu. Tänk om det blir fel när vi frågar och vi förstör det fina vi redan har tillsammans. Vi vill inte såra honom. 

• Tukt
    Dr Börje skrev 2022-10-13 09:00:42 följande:

Så om vi bortser från eventuella fetisher utan bara utgår ifrån generositet. Ser vi någon skillnad mellan könen?

Bara för ordningens skull. Att dela med sig av sin partner är inte en fetisch. 
    Blir mycket enklare om man kallar saker för vad de är.
  • Dr Börje
    Tukt skrev 2022-10-14 07:19:42 följande:
    Bara för ordningens skull. Att dela med sig av sin partner är inte en fetisch. 
    Blir mycket enklare om man kallar saker för vad de är.
    Och det menade jag inte heller. Men att "gå igång på att se frun ha sex med någon annan" är väl en fetish? En trigger?

Det betyder ju inte att det är den enda anledningen att man låter varandra ha sex med andra. Ren och skär generositet och kärlek är väl en annan. Utan att det för den delen nödvändigtvis är en kink. 

Det är så jag tänker. 
  • Dr Börje

Nu är det ju inte så många som röstat så det går ju inte att hävda någon statistisk slutsats i det här. Ännu. Men jag skall erkänna att jag har gissat att män generellt är mer positiva till detta än vad kvinnor är. Det framgår en sådan trend redan nu i svaren. Vi får se om det utvecklas. 

Är män mer generösa i den här frågan än vad kvinnor är? Generellt...

Det var därför jag försökte skilja det här från situationer som drivs av en kink, fetish eller sexuell trigger från den som "lånar ut". 

• Tukt
    Dr Börje skrev 2022-10-14 07:56:39 följande:
    Och det menade jag inte heller. Men att "gå igång på att se frun ha sex med någon annan" är väl en fetish? En trigger?

Det betyder ju inte att det är den enda anledningen att man låter varandra ha sex med andra. Ren och skär generositet och kärlek är väl en annan. Utan att det för den delen nödvändigtvis är en kink. 

Det är så jag tänker. 
    Jo, förstår hur du menar. Men det finns ord för de flesta situationer. Och om man väljer att använda dessa, så är det bra man liksom gör rätt. Speciellt då i sexuellt speciella situationer där saker behöver vara tydliga och man behöver förstå varandra. Där man kanske också riskerar att skada skada sin partner eller relationen.
    Det är därför jag anmärker på hur du använder ordet "fetisch", eftersom det du beskriver är rätt långt från just det. Däremot är ordet "kink" rätt bra och täcker något bredare.
  • Anonym (Kvinna, 35+)

Hade inte haft några problem med det. 

• Anonym (Nej usch)

Nej usch, absolut inte att han får göra det. Jag vill få en mans hela sexualitet för mig själv och bli betrodd av honom med att jag kan hantera den. Saknas något får han gärna fråga om det eller mer vad det nu kan vara, men inte gå till någon annan.

• Anonym (Kåt)

Min sambo har sex med sin läkare från gyn dom känner varann privat så det är väldigt upphetsade när han kommer å hälsar på sätter sig min sambo på en stol så har vi gjort en ben ställning så ner han min sambo ta av sig på underkroppen är så upphetsade å seen börjar han smeka hennes underliv å slicka långa förspel till sist fr han stoppa in den i henne å jag tar min sambo i röva har alldrig hört min sambo stöna så mycket förut...två stora kukar i sig men nu är hon lite bortskämd sa hon igår hon tyckte det va s skönt med dubbelmacka  ...

Svar på tråden Låta din partner ha sex med någon annan?